اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:‌

تعالی فرهنگی جامعه باید از اولویت‌های نمایندگان مجلس باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: تعالی فرهنگی و فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید از اولویت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

تعالی فرهنگی جامعه باید از اولویت‌های نمایندگان مجلس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی در سال 1359 اظهار کرد: مردم برای انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند با مشارکت حداکثری با وجود همه توطئه‌های دشمنان وظیفه خود را انجام دادند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط داخلی و تبلیغات دشمنان در سال گذشته، همزمان انتخابات مجلس شورای اسلامی مردم به نحو مطلوبی به وظیفه خود عمل کردند، یادآور شد: پیروز این انتخابات مردم بودند.

امام جمعه زنجان با اشاره به وظایف مجلس تصریح کرد: وضع قوانین درست از وظایف اصلی نمایندگان مجلس است که باید نمایندگان منتخب مردم در این زمینه دقت لازم را داشته و قوانینی مطابق با نیاز جامعه وضع کنند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) مجلس در راس امور قرار دارد، امروز این دیدگاه نشان دهنده اهمیت مجلس شورای اسلامی در جامعه است.

آیت‌الله خاتمی با تقدیر از فعالیت‌های نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی به تشریح انتظارات مردم از نمایندگان مجلس نهم پرداخت و گفت:‌ نمایندگان مردم در مجلس نهم باید در عرصه خدمت‌رسانی به مردم مطابق قانون اقدامات لازم را برای توسعه و پیشرفت جامعه انجام دهند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم باید در عرصه بین‌المللی از حقوق مردم به خوبی دفاع کنند، افزود: نمایندگان مردم باید در خط امام و رهبری بوده و در عرصه جهانی برای حفظ صلابت ایران اسلامی اقدامات لازم را انجام دهند.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به وجود مشکلاتی از جمله بیکاری، تورم و افزایش قیمت کالاها بر ضرورت توجه به دغدغه‌های جامعه تاکید کرد و افزود: ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان باید از تاکیدات نمایندگان باشد.

وی بر ضرورت توجه نمایندگان دوره نهم مجلس شورای اسلامی بر تعالی فرهنگی و فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری فقر، فساد و تبعیض از منکرات جامعه محسوب می‌شود که ضروری است نمایندگان مجلس برای ریشه کن کردن این سه منکر در جامعه تلاش کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حضور علمای گرانقدر به عنوان مهمان ویژه نماز جمعه زنجان تصریح کرد: حوزه‌های علمیه زنجان علمای شاخصی را تقدیم نظام کرده است که اقدامات آنان در کشور بی‌نظیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوم رجب سالروز توهین و هتک حرمت آمریکایی‌های اشغالگر نسبت به حرم مطهر امام علی (ع) ادامه داد: تخریب حرم معصومین (ع) از سوی افرادی که از اسلام ضربه خورده‌اند صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر ضرورت حفظ حرمت ماه رجب تاکید کرد و افزود: ماه رجب از ماه‌های مورد توجه حق تعالی است که باید از فرصت این ماه به نحو مطلوبی استفاده شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول