اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ادیب یزدی:

خیران سند افتخار ما در دنیا هستند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام ادیب یزدی خیران را سند افتخار ما در دنیا دانست و گفت: خیران با وجود برخورداری از ثروت آن را در راه رضای خدا خرج می‌کنند و این بسیار بااهمیت است.

خیران سند افتخار ما در دنیا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان اظهار داشت: حضرت علی(ع) مظهر تمام آلام و رنج‌هایی است که بشر در دنیا مبتلا شده است و دردکشیده عالم و مبتلای بی‌نظیر عالم است.

وی بیان داشت: امیرمؤمنان(ع) در دوران خلافتشان شش ماه با کپرنشینان کوفه زندگی کرد و خود را برای تمام سختی‌های عالم آماده کردند.

این واعظ مشهور با اشاره به اهمیت انجام کار خیر عنوان کرد: امروز حاکمیت طلا ذهن‌ها را پرت و به سمت خود جذب کرده است چرا که خیلی‌ها پول دارند اما لیاقت مدرسه‌سازی را ندارند و این خود موهبتی الهی است که مدرسه‌ای در منطقه محرومی ساخته شود و بچه‌ها در آن تحصیل کنند.

وی افزود: کار ساختن مدرسه یک روز تمام می‌شود اما این باید به عنوان نماد و حس انسان‌دوستی و فداکاری برای عموم مردم مخصوصاً برای قشر زجردیده باشد.

ادیب یزدی در ادامه اظهار داشت: ثروت وقتی می‌آید انسانیت، دین، عفاف و پاکدامنی کمرنگ می‌شود و اگر ثروتمند روحش خدایی نباشد دین از وجودش بیرون می‌رود.

وی با بیان اینکه با زیاد شدن ثروت فرهنگ و تربیت نیز عوض می‌شود، افزود: نمی‌دانم در این مادیات دنیایی چیست که وقتی می‌آید خیلی از ارزش‌ها را با خود می‌برد و این بسیار خطرناک است همانطور که در جنگ صفین هم دیدیم مردم از لحاظ زندگی به رفاه رسیدند و امام علی (ع) را تنها گذاشتند.

این خطیب توانا افزود: باید دقت کنیم که بدن وقتی راحت می‌شود تنبلی و سستی به او روی می‌آورد، در جامعه هم این چنین است رفاه که زیاد می‌شود و به تبع آن در صورت نداشتن تقوا و ترس از خدا، اعتقادات افراد کم می‌شود.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی دینداری محال است و اگر کسی در این شرایط ثروت و دین و حجاب هم دارد جزو اولیای خدا است که توانست نعمت‌های خدا را پاس بداند.

ادیب یزدی در پایان سخنانش خطاب به خیران گفت: شما سند افتخار ما هستید که به دنیا نشان می‌دهیم چرا که ثروت خود را در راه رضای خدا خرج می‌کنید.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول