اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره آموزش و پرورش نهبندان خبر داد

احداث 160 مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز در نهبندان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره آموزش و پرورش نهبندان گفت: از ابتدای جهاد مدرسه‌سازی تاکنون حدود 160 مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان احداث و راه‌اندازی شده است.

احداث 160 مدرسه توسط خیران مدرسه‌ساز در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حبت‌الله آهنی صبح امروز در مراسم چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز شهرستان نهبندان اظهار داشت: مدرسه‌سازی صدقه جاریه‌ای است که هر چه زمان بگذرد بر متعلمان فضاهای احداثی افزوده شده و بر پاداش بناکنندگان آن می‌افزاید.

وی ادامه داد: چه عملی بالاتر و با ارزش‌تر از اینکه متمکنان با سرمایه‌های به دست آمده مقدمات و بسترهای علم‌آموزی و تقوای الهی را برای فرزندان جامعه به ویژه در مناطق محروم فراهم کنند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش نهبندان تصریح کرد: بدون ‌شک آنچه علم‌آموزی نزد خداوند است تهیه مقدمات آن نیز دارای احترام و ارزش است.

آهنی با بیان اینکه هر عمل خیر دارای اثر نیکو است ولی مدرسه‌سازی اثراتش از بقیه کارهای خیر بیشتر است، افزود: مدرسه‌سازی یک اقدام فرهنگی، خداپسندانه، علمی و دینی در راستای تعلیم و تربیت اسلامی است که سعادت و پیشرفت جامعه اسلامی را محقق می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای جهاد مدرسه‌سازی در این شهرستان حدود 160 مدرسه در این شهرستان توسط خیران مدرسه‌ساز بنا و احداث شده است، گفت: خیران و نیک‌اندیشان مساعدت‌ها و کمک‌های ارزشمندی در راستای ساخت مدرسه، نمازخانه، سلف سرویس، خوابگاه و فضاهای ورزشی داشتند.

سرپرست آموزش و پرورش نهبندان، احداث آموزشگاه پنج کلاسه فریدون محمودیان، احداث دو سالن ورزشی فردوسی و شهید هاشمزهی، احداث دبستان روستای ابراهیم‌آباد، احداث هفت دبستان دو کلاسه در روستای مختلف شهرستان و احداث خوابگاه شوسف را از مهم‌ترین اقدامات و باقیات صالحات خیران مدرسه‌ساز طی چند سال گذشته در این شهرستان عنوان کرد.

آهنی با بیان اینکه مدارس پر جمعیت این شهرستان در حال حاضر نیازمند 15 باب نمازخانه هستند، اظهار داشت: به منظور توسعه مدارس سطح شهرها و روستاهای نهبندان نیازمند تعداد 18 کلاس درس جدید هستیم که در این زمینه از خیران و نیک‌اندیشان درخواست کمک و مساعدت داریم.

وی کمک به دانش‌آموزان مناطق محروم و روستاهای دور افتاده شهرستان، تجهیزات کمک آموزشی و ایجاد 15 مدرسه پیش‌ساخته(کانکس) را از دیگر نیازمندی‌های آموزشی این شهرستان دانست.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول