اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی خبر داد

کمک 46 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: از آغاز جهاد مدرسه‌سازی تاکنون خیران مدرسه‌ساز در این استان بیش از 46 میلیارد تومان مشارکت و کمک کردند.

کمک 46 میلیارد تومانی خیران مدرسه‌ساز در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سید علی طالبی صبح امروز در مراسم چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز شهرستان نهبندان اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روند مدرسه‌سازی توسط خیران و نیک‌اندیشان در سطح کشور و جامعه روند خوبی را در پیش‌گرفت.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر به ویژه در دولت نهم و دهم خیران مدرسه‌ساز با حمایت دولت عدالت‌محور مشارکت‌های خوبی در امر مدرسه‌سازی داشته و شاهد ساخته شدن مدارس خوبی در سطح کشور بودیم.

معاون اداره ‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از ابتدای جهاد مدرسه‌سازی تاکنون خیران مدرسه‌ساز در سطح کشور بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در امر مدرسه‌سازی کمک و مشارکت داشتند.

طالبی با بیان اینکه از آغاز جهاد مدرسه‌سازی تاکنون خیران مدرسه‌ساز در خراسان‌جنوبی بیش از 46 میلیارد تومان کمک و مساعدت کردند، افزود: تاکنون بیش از 78 درصد تعهدات خیران مدرسه‌ساز در سطح استان محقق شده که بالاتر از نرم کشور یعنی 70 درصد است.

وی یادآور شد: خیران مدرسه‌ساز در سیزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در سال گذشته 8 میلیارد و 600 میلیون تومان تعهد کردند که تاکنون 5 میلیارد و 700 میلیون تومان آن محقق شده است.

معاون اداره ‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: طی سال گذشته و در سیزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز نهبندان خیران مدرسه‌ساز مبلغ یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان تعهد داشتند که از این مبلغ بیش از 900 میلیون تومان محقق و تبدیل به فضای آموزشی و مابقی این تعهدات در قالب مدرسه‌سازی عملیات‌ اجرای آن آغاز شده است.

طالبی اظهار داشت: هم‌اکنون در سطح استان تعداد 71 پروژه نوسازی و تجهیز مدارس در دست اقدام است که خیران مدرسه‌ساز در این تعداد پروژه مشارکت و کمک‌های خوبی داشتند.

وی با اشاره به اینکه کار مدرسه‌سازی یک جهاد بزرگ علمی و معنوی به شمار می‌رود، تصریح کرد: این کار فرهنگی عظیم از هم‌اکنون مایه الگو برای دانش‌آموزان و نسل جوان جامعه قرار گرفته و بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که دانش‌آموزانی که در مدرسه‌های خیرساز به تحصیل مشغول هستند دانش‌آموزان موفق‌تری هستند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول