اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی:

347 مدرسه توسط خیران خراسان‌جنوبی احداث شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون در سطح استان 347 پروژه با 851 کلاس درس و 101 فضای غیر کلاسی شامل نمازخانه، سالن چند منظوره توسط خیران ساخته شده است.

347 مدرسه توسط خیران خراسان‌جنوبی احداث شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، محمد‌رضا بیگی صبح امروز در جمع خیران مدرسه‌ساز در بشرویه اظهار داشت: کمک خیران در مدرسه‌سازی که مکانی مطمئن برای تعلیم و تربیت است در راستای ترویج تربیت اسلامی و اعتلای اندیشه دانش‌آموزان بوده که سرنوشت این مملکت به دست آنها رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: خیران با اندیشه و نیت پاک به کمک تعلیم و تربیت آمده و به خوبی درد آموزش و پرورش و محرومیت در این منطقه را  حس می‌کنند و در نوسازی و تجهیز مدارس با کمک‌های خود بار سنگین آموزش دانش‌آموزان را به دوش می‌کشند.

بیگی افزود: اثرات تربیتی بر دانش‌آموزانی که در مدارس خیران تحصیل می‌کنند بیشتر از مدارس دیگر است چرا که خیران با دل و جان از مال خویش گذشته تا نسل آینده با آرامش خاطر مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان‌جنوبی از محروم‌ترین استان‌هایی است که از محرومیت بیشتری از نظر زیرساختی، وسایل و امکانات آموزشی نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است، اذعان کرد: از حدود 14 سال پیش که مجمع خیران با هدف انسجام‌بخشی و ساماندهی به کمک‌های خیران و تقویت فرهنگ‌سازی علم و دانش تشکیل شد فعالیت‌های موثری در نوسازی و تجهیز مدارس داشته است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در طول هفت سال گذشته جشنواره‌های خیران در شهرستان‌ها برگزار شده که 460 میلیارد تومان تعهد از خیران جمع‌آوری شده و 78 درصد آن تحقق پیدا کرده و در حال ساخت و ساز فضاهای آموزشی است.

وی افزود: 347 پروژه با 851 کلاس درس و 101 فضای غیر کلاسی شامل نمازخانه، سالن چند منظوره ساخته شده و 268 هزار و 857 مترمربع زمین برای احداث مدرسه از سوی خیران واگذار شده است.

بیگی تعداد خیران مدرسه‌ساز در استان را 177 مرد و 142 زن عنوان کرد و ادامه داد: 35 موسسه حقوقی نیز از جمله جامعه یاوری تهران در راستای نوسازی و تجهیز مدارس با کمک خیران فعالیت می‌کنند.

وی از فرماندار بشرویه خواستار مساعدت در اختصاص اعتبارات دولتی در ساخت و گسترش فضاهای آموزشی و پرورشی در کنار مشارکت خیران مدرسه‌ساز شد تا آنچه شایسته آموزش دانش‌آموزان این منطقه است حاصل شود.

بیگی اجرای سند تحول بنیادین و هوشمند‌سازی مدارس را در اولویت کار آموزش و پرورش در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول