اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا:

خیران در بحث خوابگاه‌سازی وارد شوند

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: خیران در بحث خوابگاه‌سازی وارد شوند.

خیران در بحث خوابگاه‌سازی وارد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی هزاوه‌ای پیش از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری اصحاب رسانه به مناسبت هفته خوابگاه‌های دانشجویی در همدان اظهار داشت: هفته خوابگاه‌ها با برنامه‌های متنوع و مختلف از 22 تا 28 اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: برگزاری این هفته فرصتی برای ارتقا و توسعه کمی و کیفی خوابگاه‌ها و موقعیتی برای بالا بردن سطح زندگی دانشجویان در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: از اهداف دیگر این هفته ایجاد ارزش‌های اسلامی برای خوابگاه‌سازی و مشارکت خانواده‌ها در امور مربوط به فرزندانشان و همچنین مدیریت خوابگاه‌ها است.

وی عنوان کرد: ما درصدد هستیم تا در هفته خوابگاه‌ها همکاری نهاد‌های شهری را در ارتقای سطح خدمات‌رسانی و تسهیلات خوابگاه‌ها جلب کنیم.

هزاوه‌ای یادآور شد: هفته خوابگاه‌ها زمان مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین دیدگاه شهدای علمی برای تعمیق باورهای اسلامی در بین دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی شامل مسابقات با هماهنگی شورای صنفی و معاونت دانشجویی و شناسایی دانشجویان شاهد و ایثارگر و شهدا برای الگوسازی در خوابگاه‌ها و همچنین حضور مشاوران فرهنگی و مذهبی از سوی نهاد رهبری است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: انتخاب اتاق نمونه در هر بلوک خوابگاهی و تقدیر از ساکنان نمونه خوابگاه‌ها و دعوت از اعضای شورای شهر به منظور بازدید از خوابگاه‌ها از دیگر برنامه‌ها در این هفته است.

وی بیان داشت: معرفی سرپرستان و ناظمان در خوابگاه و برگزاری نظرسنجی توسط مدیریت خوابگاهی، برگزاری نشست پرسش و پاسخ با حضور مسئولان دانشگاه و برگزاری کارگاه آموزشی مهارت زندگی در خوابگاه‌های با جمعیت بالای 100 نفر از دیگر برنامه‌ها است.

هزاوه‌ای افزود: برنامه‌های متعددی نیز در خصوص برنامه‌های ورزشی شامل ارائه بلیت استخر نیم بها و تحویل وسایل ورزشی مناسب در درون خوابگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اذعان کرد: در مجموع 2 هزار و 893 نفر در خوابگاه‌های دانشگاه بوعلی زندگی می‌کنند که از این تعداد یک هزار و 691 نفر دختر و یک هزار و 202 نفر پسر هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا یادآور شد: در مقطع دکتری نیز 113 نفر دختر و 130 نفر پسر از خوابگاه‌ استفاده می‌کنند و در مقطع ارشد نیز 236 دختر و 239 نفر پسر و در مقطع کارشناسی هم یک هزار و 342 نفر دختر و 833 نفر پسر در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تعداد خوابگاه‌ها نیز دارای 14 بلوک خوابگاهی در داخل و خارج از دانشگاه هستیم و هشت خوابگاه خصوصی دخترانه و یک خوابگاه خصوصی پسرانه در خارج از دانشگاه است که از دانشگاه مجوز تأسیس دارند.

هزاوه‌ای به خوابگاه متاهلان اشاره کرد و گفت: خوابگاه متاهلان نداریم و فقط یک بلوک است که در حال ساخت است و 68 پرسنل اداری و خدماتی در خوابگاه‌ها مشغول به کار هستند.

وی اذعان کرد: دانشگاه بوعلی سینا از نظر خوابگاهی برای دانشجویان تمام مقاطع خودش به پوشش صد درصدی دست پیدا کرده است و با توجه به رشد جمعیت دانشجویی در سال جاری دو بلوک دیگر را افتتاح خواهیم کرد.

هزاوه‌ای به خیرین اشاره کرد و تصریح کرد: امیدواریم همانگونه که خیرین در بحث مدرسه‌سازی خوب درخشیدند در احداث خوابگاه‌ها نیز وارد شوند و خوابگاه‌سازی را نیز آغاز کنند.

وی گفت: سال گذشته دانشگاه برای نخستین بار به صورت سیستم اتوماسیون خوابگاه واگذار می‌کرد که این موضوع بسیاری از مشکلات را حل می‌‌کرد اما این نوع رزرو اتاق برای دانشجویان جدیدالورود که نیاز به ثبت اطلاعات تکمیلی آنان است، انجام نمی‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در پایان سخنانش گفت: یک سری تعمیرات خوابگاهی نیز در تابستان امسال داریم که تا مهر ماه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول