اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

مدرسه‌سازی صدقه جاریه خیران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری صدقه جاریه‌ای برای خیران است.

مدرسه‌سازی صدقه جاریه خیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین صبح امروز در جشنواره خیران مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار در بشرویه اظهار داشت: هزینه کردن در راه خیر قرض دادن به خداوند است و خداوند نیز این قرض از اهل تقوا را می‌پذیرد و نه تنها در دنیا بلکه در آخرت معنویات حاصل از کار خیر نصیب انسان می‌شود.

وی ادامه داد: در قرآن و روایات کار خیر، کفاره گناهان انسان بیان شده که در این بین تلاش در راه مدرسه‌سازی نیز جهادی مقدس و باقیات و صالحات برای خیران است و چراغ راه انسان‌های دیگر نیز می‌شود.

شمس‌الدین افزود: اینک باید در جریان سخت‌افزاری علم و دانش، بستر مناسب برای آموزش فرزندان را فراهم کنیم چرا که در آرامش روحی و روانی دانش‌آموزان و کسب موفقیت‌های آنان موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: از همین مدارس در حوزه فقه و حقوق عالمی چون ملاعبدالله بشروی و در حوزه ادبیات استاد بدیع‌‌الزمان فروزان‌فر از بشرویه به مدارج علمی رسیده‌اند که این افتخار و پویایی شهر بشرویه بیانگر توجه مردم ولایت‌مدار و مومن در عرصه علم و دانش است که باید قدر دانسته شود.

امام جمعه بشرویه عنوان کرد: امروز با همت خیران و دولت خدمتگزار جریان شکوفایی در علم و دانش شکوفاتر می‌شود و دانش‌آموزان در کنار تعلیم و تربیت به تزکیه خود پرداخته و موفق به کسب رتبه‌های برتر در زمینه‌های فرهنگی هنری مختلف شده‌اند. 

شمس‌الدین افزود: اگر در حوزه تکنولوژی و فناوری روز دنیا، انرژی هسته‌ای، نانو و هوا فضا و با وجود تحریم‌های اقتصادی دشمنان عنوان کسب کرده‌ایم مرهون زحمات در حوزه سخت‌افزاری مدرسه و کلاس درس هستیم که از ماندگارترین کارهای نیک است.

وی نقش و جایگاه خیران و ارتباط تنگاتنگ آنان با معلمان را حائز اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: خیران با فراهم کردن زیرساخت و امکانات آموزشی و مربیان، معلمان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در همین راستا زحمات زیادی را متحمل می‌شوند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول