اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس فارس خبر داد

احداث 80 درصد مدارس فارس توسط خیران مدرسه‌ساز

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: حدود 80 درصد مدارس فارس از سوی خیران مدرسه‌ساز، احداث، بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

احداث 80 درصد مدارس فارس توسط خیران مدرسه‌ساز

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد دست‌نیان بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال 1378 تا امسال 14 جشنواره خیران مدرسه‌ساز با هدف تکریم از خیران که  در احداث، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس فارس مشارکت داشته‌اند، در این استان برگزار شده است.

دست‌نیان خاطرنشان کرد: در نخستین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز 15 میلیارد ریال جمع‌آوری شد که با استمرار این حرکت خیرخواهانه این رقم به 350 میلیارد ریال افرایش یافته است.

وی تصریح کرد: تخریب مدارس فرسوده، مقاوم‌سازی مدارس، احداث نمازخانه، سالن اجتماعات و سالن‌های چندمنظوره، آزمایشگاه و کتابخانه از جمله فعالیت‌های مهمی بوده  که توسط اداره کل نوسازی مدارس فارس صورت گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس بیان داشت: 11 هزار و 500 کلاس درس در سطح این استان نیاز به بازسازی و مرمت و مقاوم‌سازی داشته‌اند که با همت و تلاش خیران مدرسه‌ساز این حرکت انسان‌دوستانه در فارس اجرایی شده است.

دست‌نیان اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسانه صورت گرفته، ظرفیت ساخت و ساز مدارس در فارس هر سال 2 هزار کلاس درس است که با مشارکت خیران در مدت پنج و یا شش سال تمام این کلاس‌ها احداث می‌شوند.

وی ابراز داشت: اگر مدارس مجهز به امکانات و تجهیزات جانبی شامل سالن ورزشی، آزمایشگاه، کتابخانه و دیگر فضاهای آموزشی نباشند، دانش‌آموزان در میادین علمی قادر به رقابت نمی‌شوند.

مدیرکل نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: دانش‌آموزان باید علم و دانش خود را در فضای آموزشی به روز کرده تا از قافله دانش و تحصیل نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته عقب نمانند.

دست‌نیان خاطرنشان کرد: حدود 80 درصد مدارس فارس از سوی خیران احداث و بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش فارس، اطلاع‌رسانی به منظور حضور خبرنگار فارس در این مراسم توسط چند تن از خیران سرشناس مدرسه‌ساز از چند روز قبل صورت گرفت، در حالی که روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان فارس که عهده‌دار این امر است، بنا به سلیقه از دعوت کردن خبرگزاری فارس خودداری کرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول