اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زنجان

سیستم مجازی امامزاده سید ابراهیم رونمایی شد

خبرگزاری فارس: مدیرفنی پروژه زیارت از راه دور امامزاده سید ابراهیم(ع) گفت: سیستم مجازی زیارت از راه دور امامزاده سید ابراهیم(ع) در زنجان رونمایی شد.

سیستم مجازی امامزاده سید ابراهیم رونمایی شد

محمد زینالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بقاع متبرکه به فرموده رهبر معظم انقلاب از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردارند که ضروری است در این زمینه گام‌های مطلوبی برداشته شود.

وی با بیان اینکه زیارت بقاع متبرکه ریشه در فرهنگ و آداب مسلمانان دارد، افزود: شرکت تجاری مجازی افرند زنجان با همکاری دست‌اندرکاران و مسئولان استان زنجان سیستم مجازی زیارت سه بعدی آستان حضرت سید ابراهیم(ع) را به صورت تحت وب طراحی و راه‌اندازی کرده است.

مدیرفنی پروژه زیارت از راه دور امامزاده سید ابراهیم(ع) با اشاره به اینکه این کار حدود سه تا چهار ماه به طول انجامید، افزود: بیش از هشت مهندس زنجانی، تهرانی و مشهدی برای راه‌اندازی آن به کار گرفته شده‌اند.

وی مشخصه بارز این سیستم را بارگذاری بسیار سریع و سازگاری با پهنای باند و سرعت‌های پایین اینترنتی دانست.

زینالی تفاوت اصلی این نوع زیارت را با نمونه‌های رایج امکان گردش کامل و طبیعی در فضاهای مختلف بارگاه عنوان کرد و افزود: نمونه‌های دیگر تنها پانورامای 360 درجه بوده و تنها قابلیت زوم‌کردن تصاویر را دارند.

وی تصریح کرد: برای تهیه این محصول فرهنگی تنها حدود 200 تا 300 فریم عکس تهیه شده است که از نظر پیچیدگی فضا رقم بسیار پایینی است.

مدیر فنی پروژه زیارت از راه دور امامزاده سید ابراهیم(ع) تصریح کرد: طبیعی‌بودن فضاسازی‌ها نیز به نظر اکثر کارشناسان نقطه قوت دیگر این زیارت از راه دور سه بعدی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول