اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت خبر داد

برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در امامزاده سیداحمد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) مانند هر سال نیز در شهر زیارتی سیاحتی درب بهشت در جوار بارگاه حضرت سلطان سیداحمد (ع) برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در امامزاده سیداحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان سید دادخدا حسینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری سوگواری ایام فاطمیه در شهرستان جیرفت راز خلقت را وجود حضرت فاطمه (س) عنوان کرد و اظهار داشت: ایشان ادامه خط رسالت و نسل پیامبر (ص)، تفسیر و برکت آن است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) نه تنها به عنوان مادر 11 امام معصوم (ع) و فرزند پیامبر اکرم (ص) بلکه به لحاظ ارزش بالای انسانی و قداست وجودی در نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حسینی تصریح کرد: ایام فاطمیه ‌فرصت مناسبی برای آشنایی و آگاه‌سازی مردم با زندگانی و شخصیت ایشان است که به عنوان یک ضرورت معنوی در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: هیئت رزمندگان اسلام شهرستان جیرفت هر ساله در ایام فاطمیه آنچه که در توان داشته در راستای زنده نگهداشتن سیره ام‌الائمه (ع) به کار گرفته است.

حسینی عنوان کرد: باید با همت مسئولان و تمام علاقمندان و محبان اهل بیت (ع) این ایام در سال جاری نیز با شکوه و عظمت خاصی برگزار شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: در سال‌های گذشته با توجه به اینکه ایام فاطمیه با ماه‌های گرم سال مصادف بود، در بخش‌های شهرستان جیرفت نیز مراسم عزاداری برگزار می‌شد.

حسینی بیان داشت: اما در سال جاری به دلیل سرد بودن هوا در بخش‌های جبالبارز و ساردوئیه تنها امکان برگزاری این مراسم طی روز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام مصوبات و برنامه‌های این جلسه در تمام بخش‌ها نیز اجرا می‌شود، اذعان داشت: مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) مانند هر سال نیز در شهر زیارتی سیاحتی درب بهشت در جوار بارگاه حضرت سلطان سیداحمد (ع) از سلاله‌های پاک حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر جیرفت به برکت ولایت به شهر دارالولایه ملقب شده است، جا دارد با همکاری تمام مسئولان و مردم برای برگزاری هر چه بهتر مراسم ایام فاطمیه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول