اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با عکس/

امام‌زاده حسین(ع) طبس در سوگ کوثر نور

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س)، آستان مبارک حضرت حسین‌ بن موسی‌الکاظم(ع) طبس، غرق در ماتم و عزا بود.

امام‌زاده حسین(ع) طبس در سوگ کوثر نور

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، هم‌زمان با فرارسیدن سالروز شهادت یگانه دخت گرامی نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه‌زهرا(س)، آستان مبارک حضرت حسین ‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس غرق در ماتم و عزا بود.

در این برنامه‌های معنوی که با حضور بیش از 20 هزار نفر از دوست‌داران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، ابتدا هیئت مذهبی ابوالفضلی(ع) طبس در قالب یک دسته سینه‌زن همراه با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی مداحان اهل‌بیت(ع) به سوگواری پرداختند.

در ادامه حجت‌الاسلام فاتحی از علماء و فضلای حوزه علمیه اصفهان، با ایراد سخنانی ارزشمند درباره زندگانی حضرت فاطمه‌زهرا(س) و استناد به آیات 196 و 197 سوره آل‌عمران، 77 سوره نساء و 79 و 80 سوره قصص، یکی از علت‌های وقوع جریان فاطمیه را دنیاگرایی جریان اسلامی دانست.

فاتحی در بخش دیگری از سخنان خود به خطبه 203 نهج‌البلاغه اشاره کرد که می‌فرماید: «اى مردم! دنیا تنها سراى عبور است و آخرت خانه جاودانه، حال که چنین است از این گذرگاه براى محل استقرار خویش (در آخرت)، توشه برگیرید و پرده‌هاى خویش را در پیش کسى که از اسرارتان آگاه است ندرید و قلوبتان را از دنیا خارج کنید پیش از آنکه بدن‌هایتان از آن خارج شود، چرا که شما در دنیا آزمایش مى‌شوید و براى غیر آن، آفریده شده‌اید.»

هم‌چنین در ادامه این خطبه آمده است: «هنگامى که انسان مى‌میرد، مردم مى‌گویند چه چیز باقى گذاشت؟ ولى فرشتگان مى‌گویند چه چیز پیش از خود فرستاد؟ بخشى از ثروت خود را از پیش بفرستید تا به عنوان قرض (نزد خدا) براى شما باقى بماند و همه را براى بعد از خود نگذارید که مسئولیت سنگینى بر دوش شما خواهد گذارد.»

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن تأکید بر لزوم صدقه دادن و انفاق در راه خدا، با ذکر مصیبت حاضران را به فیض رساند.

در پایان، مراسم معنوی عزاداری و آئین تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه‌زهرا(س) که از محل هیئت مذهبی فاطمی(س) آغاز شده بود، در صحن و سرای آستان مبارک باشکوه خاصی به‌ وسیله انجمن سادات و هیئت‌های مذهبی شهرستان ادامه یافت که مردم ولایت‌مدار از فیوضات معنوی این مراسم کم‌نظیر بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول