اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته زمین پاک

برق خورشیدی امام‌زاده علی‌القاضی طارم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: برق خورشیدی امام‌زاده سیدعلی‌القاضی جیش‌آباد شهرستان طارم هم‌زمان با هفته زمین پاک افتتاح شد.

برق خورشیدی امام‌زاده علی‌القاضی طارم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طرح تأمین برق امامزاده سید‌علی‌‌القاضی طارم به وسیله برق خورشیدی عصر امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان، مسئولان اوقاف استان و شهرستان طارم و مسئولان محیط زیست استان به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور ‌خیریه شهرستان طارم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از این پس نیروی برق امام‌زاده سید‌علی‌القاضی شهرستان طارم به وسیله نیروی سلول‌ خورشیدی تأمین شده و نیاز این مکان مذهبی به برق شهری برطرف می‌شود.

نعمت احمدی با اشاره به اینکه اجرای این طرح دی‌ماه سال گذشته به پایان رسیده بود، افزود: این طرح امروز و هم‌زمان با هفته زمین پاک رسماً به بهره‌‌برداری رسید.

وی اعتبار لازم برای راه‌اندازی این طرح را 280 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: قدرت برق‌دهی سلول خورشیدی این امام‌زاده سه کیلووات و توان ذخیره‌سازی آن 300 آمپرساعت است.

رئیس اداره اوقاف و امور ‌خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه این امام‌زاده میزبان گردشگران بسیاری از زنجان و طارم است، افزود: هم‌چنین دوستداران اهل‌بیت از استان‌های قزوین و گیلان نیز به این منطقه سفر و به این امام‌زاده عرض ارادت می‌کنند.

گفتنی است، بقعه متبرکه امام‌زاده سلطان سیدعلی‌القاضی جیش‌آباد در روستای جیش‌آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان طارم در قسمت شمالی روستای گیلوان در دل کوهستان‌های زیبا و مرتفع قرار گرفته است.

طبیعت بسیار زیبا و فرح‌بخش منطقه و آب و هوای مناسب و ییلاقی این کوهستان و وجود چشمه‌های گوارا، زیبایی و جذابیت خاصی را همراه با معنویت وجود این امام‌زاده شریف به این مکان بخشیده و سبب جذب گردشگران با وجود مسافت طولانی و مسیر کوهستانی از شهرستان طارم و استان‌های هم‌جوار شده است.

نسب شریف این امام‌زاده به امام موسی‌کاظم(ع) می‌رسد و حضرت آیت‌الله العظمی حاج سیدمحمدباقر چرزه‌ای مشهور به شفتی و اصفهانی مجتهد بزرگ عالم تشیّع از هفتمین نسل از نوادگان این امام‌زاده است.

انتهای پیام/‌ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول