اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

ضریح امام‌زاده ابراهیم طجر سامن تعویض می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت امنای امام‌زاده ابراهیم طجر سامن گفت: ضریح امام‌زاده ابراهیم طجر سامن امسال تعویض می‌شود.

ضریح امام‌زاده ابراهیم طجر سامن تعویض می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام مهدی محمدی در بازدید اصحاب رسانه استان همدان از امام‌زاده ابراهیم طجر سامن اظهار داشت: آستان مقدس امام‌زاده ابراهیم طجر سامن بر اساس شجره‌نامه، با چهار واسطه به امام جعفر صادق(ع) برمی‌گردد و از نوادگان این امام بزرگوار است.

وی با بیان این که همه ساله این امام‌زاده پذیرای زائران زیادی از مناطق و شهرهای مختلف است، افزود: این امام‌زاده یکی از چهار امام‌زاده شاخص استان است و تنها در دو روز از روزهای 21 رمضان و 28 صفر، بیش از 10 الی 15 هزار زائر برای زیارت وارد امام‌زاده می‌شوند و 95 درصد از مناسبت‌های سال و برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی با شرکت مردم و اهالی روستا، در این امام‌زاده برگزار می‌شود و از مداحان و قاریان مجرب در این برنامه‌ها دعوت به عمل می آید.

عضو هیئت امنای امام‌زاده ابراهیم طجر سامن اظهار داشت: بسته‌های فرهنگی در قالب سی دی و کتاب بین زائران توزیع می‌شود و در کنار آن کتابخانه امام‌زاده نیز برای استفاده زائران تجهیز شده است.

وی گفت: طی دو سال اخیر رشد قابل ملاحظه فعالیت‌های عمرانی امام‌زاده ابراهیم طجر سامن صورت گرفته و آینه‌کاری امام‌زاده طی مدت شش ماه با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون ریال به اتمام رسیده است.  

وی نصب گلدسته‌های امام‌زاده، کاشی‌کاری گلدسته‌ها، محوطه‌سازی‌ امام‌زاده، تأمین آب آشامیدنی امام‌زاده‌ و نصب 80 پروژکتور در محوطه را از دیگر اقدامات انجام گرفته در این مکان برشمرد و گفت: حدود 2 میلیارد ریال برای احداث کارهای عمرانی این امام‌زاده تاکنون هزینه شده است.

محمدی از احداث زائرسرای امام‌زاده ابراهیم طجر سامن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و ابراز داشت: در حدود 5 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این زائرسرا مورد نیاز است.

وی احداث حسینیه در  اطراف امام‌زاده، ادامه محوطه‌سازی و ساخت پارکینگ را نیز از دیگر برنامه های آینده در این مکان برشمرد و گفت: در حال حاضر، زمین پارکینگ توسط واقفان تهیه شده و برای ساخت کمک‌های مردمی و خیران مورد نیاز است.

عضو هیئت امنای امام‌زاده ابراهیم طجر سامن با بیان اینکه ضریح مطهر امام‌زاده حدود 50 سال قدمت دارد، تصریح کرد: بر اساس نظر اوقاف برای تعویض ضریح امام‌زاده حدود 600 میلیون ریال هزینه پیش‌بینی شده که در سال جاری این ضریح مطهر تعویض می‌شود.

وی درآمد سالانه این امام‌زاده را 70 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این درآمد صرف کارهای فرهنگی، مذهبی و عمرانی امام‌زاده می‌شود.

محمدی در پایان گفت: این امام‌زاده علاوه بر اینکه محل زیارت زائران بسیاری است در نزدیکی قنات واقع شده و علاوه بر مکان زیارتی، مکانی تفریحی توریستی نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول