اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس:

حرم امامزاده یحیی بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس گفت: بقعه یکی از امام‌زادگانی که در این استان بازسازی می‌شود حرم امام‌زاده یحیی خواهد بود.

حرم امامزاده یحیی بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری صبح امروز در نشست تبادل نظر و هم‌اندیشی برای بازسازی حرم مطهر امام‌زاده یحیی در چرام با تبریک فرا رسیدن میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: تا هر اندازه برای فرزندان آن حضرت حرمت قائل شویم باز هم کم است.

منتخب کهگیلویه و بهمئی و چرام در مجلس نهم شورای اسلامی بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص سه شهرستان کهگیلویه و بهمئی و چرام دارای بقاع متبرکه‌ای است که خاک این مناطق را مطهر کرده است.

بزرگواری افزود: همه وظیفه داریم در راستای بازسازی و مرمت این بقاع متبرکه گام برداریم و این‌گونه عشق و ارادت خود را به خاندان مطهر پیامبر و اهل بیت نشان دهیم.

وی یکی از این امامزادگان را که مردم نسبت به آن احترام بسیاری قائل هستند امامزاده یحیی دانست و گفت: لازم است مسئولان متولی امر برای بازسازی و مرمت آن‌ها همت خود را به کار گیرند.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی و چرام در ادامه با ذکر این مطلب که بازسازی و تعمیر حرم همه امامزادگان در این سه شهرستان را پی‌گیری خواهیم کرد، افزود: مردم و به خصوص سادات می‌توانند با تعامل و کمک در ابعاد مختلف مادی و معنوی مسئولان را در این زمینه یاری دهند.

حجت‌الاسلام بزرگواری با اشاره به این‌که با وجود قبور مطهر بزرگانی همچون بی‌بی‌حکیمه (س) می‌تواند کهگیلویه و بویراحمد را به عنوان یکی از مناطق مهم در این راستا به کشور معرفی کرد، افزود: در مجلس نهم و از طریق نهادهای فرهنگی کشور از جمله اوقاف و امور خیریه پی‌گیر اعتبارات بیشتری برای بازسازی و ترمیم بقاع متبرکه خواهیم بود.

وی راه دسترسی به این بقاع متبرکه را یکی از بزرگترین مشکلات کنونی دانست و گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که زوار این فرزندان فاطمه زهرا (س) بتوانند بدون دردسر مسیرهای ناهموار به این اماکن مقدس دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول