اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

طرح مودت در بقعه متبرکه امامزاده نجمه خاتون مجد برگزار شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی طرح مودت بقعه متبرکه امامزاده نجمه خاتون مجد با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی و خیران و واقفان برگزار شد.

طرح مودت در بقعه متبرکه امامزاده نجمه خاتون مجد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه صبح امروز در مراسم برگزاری طرح مودت امامزاده نجمه خاتون مجد اظهار داشت: این طرح با هدف آشنایی با بقاع متبرکه و فعالیت‌های اوقاف و هیئت امنا برگزار شده است.

حجت‌الاسلام دادخدا‌ خدایی ادامه داد: از آن‌جا که بودجه و اعتبارات دولتی و نذورات ضریح، کفاف تجهیز و ساماندهی بقاع متبرکه را نمی‌دهد و با توجه به جایگاه امامزادگان در بین مردم و اعتقاد قلبی به آنها و ضرورت آبادانی و عمران این بقعه متبرکه، کمک‌های خیران و واقفان جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: از آن‌جا که تقویت و رشد آموزه‌های دینی و اعتقادی مردم و به ویژه معیارهای حق و حقیقت از این اماکن متبرکه جلوه‌گری می‌کند و با توجه به اینکه نسبت امامزاده نجمه خاتون با 24 واسطه به امام سجاد(ع) برمی‌گردد لازم است در راستای تقویت ابعاد و ساختار دینی و معنوی مردم نسبت به تقویت بنیه عمران و آبادانی این مکان مقدس التفات بیشتری شود.

خدایی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بقاع فرهنگی باید به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود، یادآور شد: در بشرویه تعداد 165 بقعه، مسجد و حسینیه وجود دارد که باید با همت خیران و واقفان برنامه‌ریزی در راستای فراهم کردن ظرفیت و بستر مناسب در بقاع متبرکه تلاش شود.

امام جمعه موقت بشرویه نیز در این مراسم با ذکر مثال‌هایی درباره انفاق اظهار داشت: انفاق و خدمات مردم این شهرستان محدود به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی نیست بلکه این انفاق از مرزهای کشور خارج شده و نمونه آن در کمک‌های مردمی به عتبات عالیات می‌درخشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر‌حدادیان افزود: دو مرحله اعزام نیروهای انسانی برای بازسازی و مرمت مرقد امامان در کاظمین، کربلا، سامرا و نجف و ساخت هیئت‌های مذهبی در جوار مرقد امام رضا (ع) برای عزاداری از نمونه‌های دیگر انفاق مردم این شهرستان بوده است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه بیش از 100 بقعه در مدت 9 ماه در استان خراسان‌جنوبی به ثبت رسیده است، اذعان کرد: این حرکت نشان از توجه و التفات خاص مسئولان و واقفان به امر آبادانی و توسعه اماکن مذهبی است.

حجت‌الاسلام محمد‌طاهر گرایلی به فلسفه و فضیلت وقف و علت نیازمندی به وجود بقاع متبرکه اشاره کرد و ادامه داد: به پشتوانه موقوفات، مجالس عزاداری رونق پیدا می‌کند و تفکر شیعی با وجود تمام فشارها گسترش می‌یابد.

مسئول هیئت امنای امامزاده نجمه خاتون مجد نیز گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های هیئت امنا برای عمران و آبادانی و فضاسازی برای رفاه حال زائران و مجاوران ارائه کرد.

علی فیروزی مهم‌ترین مشکل در این بقعه را راه و مسیر ارتباطی دانست و افزود: از برنامه‌های این هیئت امنا احداث مسجد در جوار بقعه متبرکه است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول