اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفت

رونمایی از نرم‌افزار زیارت مجازی موزه شهدای اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از رونمایی نرم‌افزار زیارت مجازی موزه شهدای اصفهان هم‌زمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.

رونمایی از نرم‌افزار زیارت مجازی موزه شهدای اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدعلی رجایی در نشستی که به مناسبت سالروز فرمان تأسیس بنیاد شهید با امام جمعه اصفهان صورت گرفت، اظهار داشت: از 222 هزار شهید در سراسر کشور 23 هزار شهید از استان اصفهان هستند که این تعداد شهید 10 درصد کل شهدای کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: یک هزار و 400 شهید اصفهانی نیز داریم که به دلیل اینکه از نقاط مختلف کشور اعزام شدند، جزو شهدای اصفهان محسوب نشده و به عنوان شهید در سایر استان‌ها ثبت شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران اصفهان با بیان اینکه هنوز شهدای مفقودالجسد داریم، تصریح کرد: 2 هزار تن از اجساد شهدای اصفهان هنوز به خانواده‌های آنها برگردانده نشده و نیز 600 فرزند از شهدا پس از شهادت پدران متولد شده‌اند که هرگز پدر خود را ندیدند.

وی با بیان اینکه بار مسئولیت خانواده شهدا سنگین است، ادامه داد: استان اصفهان با وجود برخورداری و نیز نقش‌های متعدد اما موجب کم‌توجهی مسئولان استان به این مسئله شده است.

رجایی با بیان اینکه این قابلیت در ظرفیت استان وجود دارد که در مدت کوتاهی مسکن مهر در استان ساخته شود، ادامه داد: با وجود چنین قابلیتی اما پس از گذشت چندین سال هنوز مشکل مسکن خانواده ایثارگران به قوت خود باقی است.

وی ایجاد تعهد اشتغال استان را ظرفیت قابل توجهی دانست و افزود: چرا با وجود چنین ظرفیت بالایی از اشتغال، تعداد زیادی از فرزندان شهدا بیکار و بنیاد شهید و امور ایثارگران دغدغه بیکاری فرزندان خانواده شهدا را دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی استان‌ها گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی فرهنگ و ایثار در این شورا هیچ جایگاهی نداشته و در اختصاص بودجه فرهنگی به بنیاد شهید و امور ایثارگران بی‌توجهی‌ شد.

وی با اشاره به دور سفرهای ریاست جمهوری ادامه داد: هنوز برخی مصوبات سفرهای دولت در مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران هم‌چنان راکد مانده است.

رجایی در ادامه به کمک‌های سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در سال جهاد اقتصادی تأمین جامعه ایثارگری با اختصاص یک هزار قطعه زمین و نیز 3 هزار وام مسکن بین ایثارگران از جمله خدمات ارائه شده است.

وی در این نشست با تشریح کامل نرم‌افزار زیارت مجازی گلستان شهدا این سایت را با حضور جمعی از مسئولان و خانواده شهدا رونمایی کرد.

به گزارش فارس، سایت اینترنتی گلستان شهدای اصفهان با نشانی www.golestaneshohada.ir توسط آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افتتاح و از نرم‌افزار زیارت مجازی موزه شهدای اصفهان رونمایی شد.

این نرم‌افزار ویژگی‌ها و قابلیت‌ها و امکانات سایت اینترنتی گلستان شهدای اصفهان شامل، زیارت مزار شهدا از طریق شبکه اینترنت 24 ساعت، سیستم راهنمای مسیریاب به منظور دسترسی به مزار شهید، سیستم جست‌وجو بر مبنای کلید اطلاعات شهدا، دسترسی به آخرین اخبار و اطلاعیه‌های گلستان شهدای اصفهان، گالری تصاویر همه شهدا را دارد.

هم‌چنین به مناسبت سالروز فرمان تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقویم لاله‌ها (شهدای استان اصفهان ) و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم‌افزار زیارت مجازی موزه شهدای اصفهان شامل، امکان بازدید از موزه شهدای اصفهان به صورت نماهای چندوجهی، امکان بازدید رونمایی شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول