اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور خدمت‌رسانی به حافظان قرآن صورت می‌گیرد

آغاز ثبت‌‌نام هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن

خبرگزاری فارس: ثبت‌نام هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان قرآن آغاز شد.

آغاز ثبت‌‌نام هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌ عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، ثبت‌نام هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان قرآن توسط سازمان دارالقرآن‌ الکریم و با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.

رشته‌های ثبت‌نام شامل حفظ اجزاء 10 جزء، 20 جزء و 30 جزء قرآن کریم است که افراد پس از طی شرایط لازم و کسب امتیازهای تعیین شده در مراحل مختلف، موفق به دریافت مدرک مربوطه می‌شوند.

بر پایه این گزارش، شرایط دریافت مدرک درجه یک تخصصی (استاد حفظ قرآن)؛ حافظ ممتاز قرآن، آشنا به تفسیر و علوم قرآنی و دارای 10 سال سابقه تدریس و تربیت حافظان قرآن کریم شرایط دریافت مدرک درجه دو تخصصی (حافظ ممتاز قرآن)؛ تسلط بر تلاوت کل قرآن از حفظ، ترجمه آیات و مفردات قرآن، شرایط دریافت مدرک درجه سه تخصصی (حافظ کل قرآن)؛ تسلط بر خواندن کل قرآن از حفظ همراه با درک معنای آیات، شرایط دریافت مدرک درجه چهار تخصصی (حافظ 20جزء قرآن)؛ تسلط بر خواندن 20 جزء پیوسته قرآن از حفظ، همراه با درک معنای آیات و شرایط دریافت مدرک درجه پنج تخصصی (حافظ 10جزء قرآن)؛ تسلط بر خواندن 10جزء پیوسته قرآن از حفظ ، همراه با درک معنای آیات است.

مرحله نخست طرح بصورت کتبی و شامل سئوالات ترجمه و مفاهیم و حسن حفظ قرآن و به صورت آزمون چهارگزینه‌ای می‌باشد که در تاریخ جمعه 23 تیرماه سال جاری در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود و مرحله دوم طرح به صورت شفاهی و به صورت منطقه‌ای در شهریور و مهر‌ماه سال جاری و با اعزام داوران از سوی سازمان دارالقرآن به مناطق تعیین شده برگزار خواهد شد.

محل برگزاری آزمون‌ها در استان‌ها، توسط دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی هر استان به صورت رسمی اعلام می گردد.

ثبت نام در این طرح برای عموم افراد آزاد است و به صورت اینترنتی انجام می‌پذیرد و علاقه‌مندان برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول