اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گلستان:

ریشه بیداری اسلامی قرآن است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه موضوع بیداری اسلامی از جمله مسائل بسیار مهم امروز جهان اسلام است گفت: ریشه بیداری اسلامی در میان ما مسلمانان قرآن است.

ریشه بیداری اسلامی قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی در همایش سراسری بیداری اسلامی در گرگان اظهار داشت: با نگاهی اجمالی به قرآن در می‎یابیم که با توجه به اصول قرآن که پیامبر اسلام از سوی خداوند برای جوامع اسلامی مطرح کردند، اصلاً اجازه‎ای به مسلمان که در شرایط و وضع دیگری غیر آنچه اسلام و قرآن می‎گوید قرار گیرد نمی‌دهد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین اصل اسلامی ما توحید است توحید به معنایی که قرآن مطرح کرده و اگر در دوران‎های اسلامی بعد از رسول خدا، به این اصل اساسی توجه می‎کردیم، اکنون وضع این نبود.

امام جمعه گرگان توحید در حاکمیت را یکی از شئون توحید دانست و افزود: حکم و حاکمیت، فقط برای خدا است و همه مسلمانان موظف هستند که حاکم اصلی خود را خدای متعال بدانند.

نورمفیدی ادامه داد: کفر به طاغوت اگر نباشد، ایمان نیز کامل نمی‎شود و این بدان معناست که ایمان تحقق پیدا نمی‎کند، مگر با رد طاغوت.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اضافه کرد: کسی غیر از خداوند حق قانون‎گذاری ندارد و دین همیشه در انحصار خداست و کسی حق جعل و وضع قانون را ندارد.

نورمفیدی با اشاره به آیات قرآنی بیان کرد: قاعده نفی سبیل، از قواعد مسلم اسلامی است که شیعه و سنی هم ندارد و لذا، اصول و قواعد مسلم این قاعده، به عنوان اصلی قرآنی باید مدنظر باشد.

وی در خصوص مسئله بیداری اذعان داشت: بیداری در کشورهای اسلامی از جمله کشور خودمان، باعث شد افراد بسیاری در نهضت علیه سلطه بیگانگان وارد شوند، تاکنون پیرو آن شاهد حرکت عظیم بیداری در جوامع اسلامی باشیم.

امام جمعه گرگان پیدا کردن هویتی مستقل بر اساس دین، قرآن و آموزه‎های دینی، در برابر هویتی که دیگران می‎خواهند بر کشورهای اسلامی تحمیل کنند را بیداری اسلامی دانست و افزود: امام خمینی(ره) هویت مستقل را برای امت اسلامی طراحی کرد و به کرسی نشاند و امروز نیز وظیفه ما نگهداری و بسط و گسترش آن به بهترین نحو است.

نورمفیدی خاطر نشان کرد: نهضتی که امروزه در مصر، لیبی، تونس و... اتفاق می‎افتد، باید با اصل هویت‎بخشی مستقل همراه باشد، زیرا در غیر این صورت آن نهضت‎ها به خطر خواهند افتاد.

وی با اشاره به حفظ هویت ایران اسلامی در مدت 33 سال عنوان کرد: انقلاب اسلامی باید الگویی برای دیگر کشورها قرار گیرد، تا بدین ترتیب بتوانند هویت مستقل اسلامی را به کرسی بنشانند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول