اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت نگین‎شهر:

قرآن کتاب بیداری و اسلام دین بیداری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهل سنت نگین‎شهر گفت: قرآن کتاب بیداری و اسلام دین بیداری است.

قرآن کتاب بیداری و اسلام دین بیداری است

آخوند ابوبکر خوجملی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: موج بیداری اسلامی ریشه در قرآن، سنت و آموزه‎های دینی دارد.

وی بیان داشت: خداوند شرف و انسانیت انسان را در بیداری اسلامی می‎داند که در قرآن نیز آمده فراتر از بیداری، دین و ایمان انسان‎ها است که به عنوان حیات واقعی قلمداد می‎شود.

امام جمعه اهل سنت نگین‎شهر راه عزت و سربلندی مسلمان را در ایمان به خدای یگانه عنوان کرد و ابراز داشت: قرآن قدرتی را برای رسیدن به سربلندی معرفی می‎کند که اگر به آن عمل شود همچنان که امام راحل به آن عمل کرد انسان به عزت ابدی دست پیدا خواهد کرد و آن اینکه تنها خدا ما را کفایت می‎کند.

خوجملی ادامه داد: امام راحل با درک این مسئله و بدون هیچ سلاحی فقط به قدرت لایزال الهی و با کمک مردم در مقابل رژیم طاغوت ایستاد و هدف خود را به سرمنزل مقصود رساند.

وی از دیگر مبانی بیداری اسلامی را وجود رهبری عنوان کرد و گفت: فرمان خدا برای اهل ایمان این است که اولی‎الامر یا همان رهبری را اطاعت کنند که تجربه خوب آن را در کشورهای اسلامی می‎بینیم.

امام جمعه اهل سنت نگین‎شهر یادآور شد: ایران اسلامی انقلاب کرد و در کنارش رهبری فرزانه داشت که با کلام نافذ خود نظام اسلامی را مدیریت کرد و اکنون نیز فرزند خلف‎اش امام خامنه‎ای پشتیبان این انقلاب است و در سایه ایشان، ملت ایران توانسته بسیاری از مشکلات را پشت‎ سر بگذارد.

خوجملی بیداری که در جهان عرب ایجاد شده را از نشانه‎های بیداری اسلامی عنوان کرد و اذعان داشت: سر دادن ندای اذان، برگزاری نماز جماعت در قاهره و رأی به اسلام‌گرایان از نشانه‎های اسلامی بودن این نظام‎ها و الگوپذیری انقلاب اسلامی است که امام راحل در سه دهه گذشته آن را بشارت داده بود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول