اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره خبر داد

برگزاری جشن شکرگزاری روخوانی قرآن 440 دانش‌آموز در شبانکاره

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره از برگزاری جشن شکرگزاری روخوانی قرآن 440 دانش‌آموز در شبانکاره خبر داد.

برگزاری جشن شکرگزاری روخوانی قرآن 440 دانش‌آموز در شبانکاره

به گزارش خبرگزاری فارس از شبانکاره مرتضی دریائیان بعد از ظهر امروز در آئین شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن کریم در شبانکاره اظهار داشت: کودکان و نوجوانان توانایی و استعداد خارق‌العاده‌ای دارند که شکوفایی و بلوغ این استعدادها وظیفه‌ای سنگین بر دوش خانواده‌ها و مسئولان است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره خاطر نشان کرد: باید با تعامل و همکاری بیشتر بین خانواده‌ها و مسئولان سیاسی و فرهنگی برنامه‌ریزی‌های مدونی به منظور شکوفایی استعدادها و جلوگیری از سرکوب شدن استعدادهای کودکان و نوجوانان صورت پذیرد.

دریائیان بیان داشت: آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است استفاده از توان و پتانسیل فکری نوجوانان در مسیر صحیح و مسیری است که به نفع فرد و جامعه باشد و هموارسازی این مسیر وظیفه‌ای است که مسئولان بر عهده دارند و خانواده‌ها نیز باید ایشان را به این مسیر هموار راهنمایی کنند.

وی اضافه کرد: ایادی کفر و استکبار در داخل و خارج از کشور در تلاش‌اند با تهاجمات و به تعبیر دیگری ناتوی فرهنگی افکار کودکان، نوجوانان و جوانان که اقشار نوپای جامعه هستند را در اختیار بگیرند و تلاش ما در گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی راه‌حل مقابله با دشمنان و برنامه‌های شوم ایشان است.

این مسئول با اشاره به اهمیت توجه به مفاهیم اسلامی در برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: آنچه در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید مورد توجه همه‌جانبه قرار گیرد و نیازمند مشارکت همگانی است، انجام فعالیت‌های فرهنگی بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و قرآن کریم است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره اذعان داشت: قرآن کریم که به عنوان کتاب و معجزه پیامبر خاتم در اختیار ما انسان‌هاست تمامی جوانب زندگی انسان را در بر دارد و با عمل به فرامین و دستورات این کتاب آسمانی می‌توانیم در تمامی مراحل زندگی به عزت و سربلندی برسیم.

دریائیان ادامه داد: در سال جاری طرح جشن شکرگزاری روخوانی صحیح قرآن کریم با حضور 440 نفر از دانش‌‌آموزان مقطع سوم ابتدایی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در طول دو سالی که شاهد اجرای طرح روخوانی قرآن کریم در مدارس تابعه اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره بوده‌ایم این طرح با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان مواجه شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه شبانکاره در همین راستا ابراز داشت: اولیای دانش‌آموزان باید به منظور موفقیت در اجرای طرح‌های قرآنی همکاری و تعامل بیشتری با اداره آموزش و پرورش داشته باشند.

دریائیان یادآور شد: با توجه به شرایط و اوضاع اجتماعی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی و قرآنی از نیازهای اساسی جامعه محسوب می‌شود که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مشارکت مسئولان و خانواده‌هاست.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول