اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

مسائل سیاسی و اجتماعی براساس قرآن برنامه‌ریزی شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: در عصر طلایی امروز برای سیر و سلوک زندگی مردم و همه مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید براساس کتاب قرآن برنامه‌ریزی شود.

مسائل سیاسی و اجتماعی براساس قرآن برنامه‌ریزی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در آیین افتتاحیه شانزدهمین مسابقات قرآنی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور که از صبح امروز در تالار انتظار کرمانشاه در حال برگزاری است اظهار کرد: به بزرگ‌ترین انقلاب قرن به دلیل اینکه با مدیریت و معیار قرآنی شکل گرفت در طی 33 سال گذشته کوچک‌ترین صدمه‌ای وارد نشد.

علما با بیان اینکه قرآن برحسب زمان تفسیر می‌شود، تصریح کرد: مدیریت ما در تمام شئون زندگی باید بر اساس قرآن باشد چراکه بهترین کارهای تربیتی‌، معرفتی‌، سیر و سلوکی و فرهنگی حول محور برنامه‌های این کتاب عظیم انجام می‌شود.

وی افزود: قرآن را از آن جهت کلام‌الله می‌گویند که تمام امور مادی و معنوی‌، سیاسی و اجتماعی زندگی در آن درج است و خدای تبارک و تعالی تمام هستی را براساس آن مدیریت می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: 1400 سال شخصیت‌های فکری و علمی نهایت توانشان را در تفسیر قرآن گذاشتند اما هنوز کسی نتوانسته تفسیر جامعی از قرآن داشته باشد.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل در این خصوص خاطرنشان کرد: عمقی که قرآن دارد تا قیامت تفسیر نخواهد شد زیرا قرآن کریم در هر زمانی به مقتضای زمان تفسیر می‌شود.

علما یادآور کرد: عرب جاهلی را قرآن هدایت کرد چرا که جاهلیت اولی از خوان سفره کلام‌الله سیراب شدند.

وی در ادامه بیان کرد: در عصر طلایی امروز مردم باید سیر و سلوک زندگی‌شان و همچنین تمام مسائل سیاسی و اجتماعی آن را براساس کتاب قرآن برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول