اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبر داد

صدور مجوز برای فعالیت 42 موسسه قرآنی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از صدور 42 مجوز برای شکل‌گیری موسسات قرآنی زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

صدور مجوز برای فعالیت 42 موسسه قرآنی در اردبیل

منصور شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از محل اعتبارات شاخص‌های فرهنگی استان اردبیل 200 میلیون تومان در سال گذشته به موسسات قرآنی  کمک شده و از آنها حمایت همه جانبه انجام شده است.

این مسئول افزود: هرچند این رقم مطلوب و قابل قبول نیست اما به همت و درایت وزیر ارشاد و مشاور قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال قرار است حمایت‌های چشمگیر از موسسات قرآنی و مراکز توسعه و ترویج کلام الهی انجام شود تا یک رشد همه جانبه را در این حوزه شاهد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: قرآن کریم در اندیشه و گفتار و سیره اهل بیت تجسم و عینیت تام یافته است به طوری که در سیره کریمانه و سخنان حکیمانه این بزرگواران به طور مستقیم یا غیر مستقیم به جایگاه و اهمیت کتاب الهی در تمام ابعاد تاکید شده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از رسالت‌های حساس و مهم ائمه اطهار تبلیغ دین بیان احکام و تفسیر قرآن بوده است.

شرفی با اشاره به آثار به جا مانده از امام رضا (ع) در تبیین و تفسیر کلام الهی به عنوان نمونه‌ای اعلا از توجه به این کلام پر در و گوهر، ابراز داشت: آنچه که به عنوان میراث قرآنی و معنوی از ائمه اطهار به دست ما رسیده کلام و سخنان هدایت‌گری است که اگر به آنها عمل کنیم سعادت دنیا و آخرت ما نیز تامین می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: در بیان فضیلت و منزلت قرآن کریم از امام رضا(ع) سئوال شده است و آن حضرت چنین پاسخ دادند که قرآن کلام خداست و از آنچه در آن بیان شده نباید فراتر رفت و هر کس هدایت از غیر او بجوید گمراه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کلام الهی بهترین شاخص‌های مدیریتی و اصلاح و رفع کمبودهای زندگی توصیه و بیان شده است، افزود: اگر در جامعه اسلامی مدیریت قرآنی حاکم شود بسیاری از کاستی‌ها و نارسایی‌های عرصه مدیریتی از بین رفته و به جای آن اندیشه پاک انسانی و اسلامی، مهر ورزی، صلح و صفا و دفاع از حق و حقوق دیگران مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در پایان ابراز داشت: نقش قرآن در مدیریت درست جامعه و اصلاح فرهنگ صحیح یک محک و معیار قابل قبولی است که اگر به آنها بها داده شود فرایندهای دارای نقص برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول