اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

امسال همایش قاریان و حافظان قرآن برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد قرآن استان همدان گفت: همایش قاریان و حافظان قرآن استان همدان در طی سال جاری به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌شود.

امسال همایش قاریان و حافظان قرآن برگزار می‌شود

جواد صدیق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: همایش مجمع اساتید و قاریان و حافظان ممتاز استان همدان با حضور قاریان بین‌المللی در مناسبت‌های مختلف و در طی سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری 20 دوره کلاس‌های روخوانی، 12 دوره تجدید، 12 دوره حفظ، 14 مفاهیم به همراه برگزاری کلاس‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه روزهای پنج‌شنبه هر هفته در بنیاد قرآن برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های هفتگی تفسیر قرآن کریم، اخذ آزمون و اعطای گواهینامه به فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی، همکاری با ادارات و نهادها از نظر تأمین قاری، داور و مجری مسابقات در برنامه‌های اجرایی در سال جاری است.

وی بیان کرد: همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در غرب کشور در زمینه حمایت از جلسات قرآنی، پرداخت وام قرض‌الحسنه به اعضای بنیاد قرآن و متقاضیان اعضای جلسات قرآن استان و مدیریت سایت بنیاد قرآن در مورد انعکاس خبرها و پاسخ‌ به پرسش‌ها از دیگر برنامه‌های اجرایی بنیاد قرآن در سال جاری است.

صدیق ادامه داد: برگزاری مجمع عمومی بنیاد قرآن در ماه رجب و جلسات هیئت امناء بنیاد قرآن به صورت مستمر، برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی در ماه مبارک رمضان در نقاط پیشنهادی شورای قرآن استان و مساجد با پیگیری‌ مصوبات شورای قرآن استان، همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال جاری اجرا می‌شود.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان تصریح کرد: همچنین همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برپایی نمایشگاه علوم قرآنی، همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه در برپایی مسابقات استانی قرآن کریم در رشته قرائت و حفظ و همکاری با نهادهای قرآنی سراسر کشور در برگزاری مسابقات قرآنی مؤسسات قرآنی احسن‌الحدیث از دیگر برنامه‌های اجرایی در سال جاری است.

وی در پایان گفت: امید است با اجرای این برنامه‌ها بتوانیم آموزش قرآن و اجرای آن را در حوزه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی ارائه کرده و جوانان را با مفاهیم قرآنی بیش از پیش آشنا کنیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول