اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گشایش نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم در قزوین

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین نمایشگاه ترجمه تصویری قرآن کریم با موضوع قیامت ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان، در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گشایش یافت.

در این نمایشگاه که به مدت 9 روز دایر است، سیر قیامت و تکامل انسان‌ها در سه بخش برزخ، بهشت و جهنم بر 110 تابلوی رنگ روغن با موضوعات برگرفته از آیات و روایات به تصویر کشیده شده و در کنار هر تابلو، شرح آن نیز با استفاده از همین منابع روی تابلوهایی توضیح داده شده است.

بر پایه این گزارش؛ تاکنون این نمایشگاه در بیشتر استان‌های کشور و حتی در شهر و نیز ایتالیا و استانبول ترکیه دایر شده است و در قزوین نیز چنین نمایشگاهی با موضوع قیامت برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

همچنین 22 محصول نرم‌افزاری مرتبط با معصومان (ع) و با موضوعات حماسی و قرآنی با 40 درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می‌شود.

تولد، حقیقت مرگ، نفخ صور نخست، زنده شدن مردگان پس از مرگ، خارج شدن اجساد مردگان از خاک، شهادت دادن اعضا و جوارح، ورود پیامبر اسلام (ص) به همراه امام علی (ع) به صحنه محشر پیش از سایرین و صحنه‌هایی از پاداش و جزای مومنان و گنهکاران در جهان آخرت بخشی از موضوعات تابلوهایی هستند که در این نمایشگاه ارائه می‌شوند.

در بخشی از محوطه این دانشگاه نمایشگاهی از فعالیت‌های گروه اردوی جهادی شکوفه سیب متشکل از دانشجویان رشته‌ای مختلف دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین که در نوروز سال جاری در روستای ماهین از توابع بخش طارم حضور یافته بودند، برپا و شرحی از این فعالیت‌ها به بازدیدکنندگان ارائه شده است.

آنچه از شرح عکس‌های موجود در این نمایشگاه برمی‌آید؛ آموزش انجام معاینات غربالگری عمومی، درمان دارویی و ارجاع به متخصص در بخش مامایی؛ بازدید بهداشتی از اماکن عمومی، بررسی سیستم دفع پسماند روستای ماهین و تشکیل کلاس آموزش بهداشت در بخش بهداشت محیط؛ معاینه عمومی، تشخیص بیماری و تجویز دارو در صورت نیاز در بخش پزشکی و نیز تشکیل پرونده برای 120 نفر از مردم روستا، ویزیت رایگان 52 نفر در سه روز متوالی، ترمیم، جرم‌گیری و کشیدن دندان در بخش دندانپزشکی از جمله اقدامات انجام شده به وسیله این گروه در روستای ماهین است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول