اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

انرژی هسته‌‌ای میراث مشترک همه کشورهای جهان است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: انرژی هسته‌‌ای میراث مشترک همه کشورهای جهان و نتیجه هم‌اندیشی دانشمندان کشورهای مختلف است.

انرژی هسته‌‌ای میراث مشترک همه کشورهای جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعدالله نصیری ظهر در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی دستاوردهای هسته‌ای ایران در دانشگاه زنجان اظهار کرد: دستیابی به انرژی هسته‌ای حق مسلم همه کشورهای جهان است و باید همه نسل‌ها به این انرژی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه جنبه اقتصادی انرژی هسته‌ای بسیار مهم است، افزود: نسل‌های آینده بشر به این انرژی نیازمند بوده و باید نسل‌های حاضر برای دستیابی به این انرژی همه توان خود را به کار گیرند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون دستیابی به این انرژی به روند رو به رشد خود ادامه دهد و همه جوامع می‌توانند به صورت صلح‌آمیز از این انرژی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه باید برای نسل‌های آینده جامعه برنامه‌ریزی کنیم، افزود: دستیابی به این انرژی کشور را به قله‌های رفیع پیشرفت و ترقی می‌‌رساند.

*انرژی هسته‌ای نباید در انحصار کشورهای استکباری باشد

نصیری بر ضرورت استفاده همه جهانیان از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کرد و افزود: قدرت‌های استعماری و استکباری نمی‌توانند به صورت انحصاری از این انرژی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌‌ای میراث مشترک همه کشورهای جهان و نتیجه هم‌اندیشی دانشمندان کشورهای مختلف است، خاطرنشان کرد: استفاده از این انرژی نباید در انحصار کشور خاصی قرار بگیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی دستیابی به انرژی هسته‌ای را مدیون تلاش همه ملت‌ها دانست و افزود:‌ همه ملت‌ها باید در استفاده صلح‌آمیز از این انرژی آزاد باشند.

وی افزود: ایران اسلامی با وجود همه مخالفت‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان با حمایت سراسری ملت در دستیابی به انرژی هسته‌ای موفقیت‌های مطلوبی را کسب کرده است.

*موفقیت‌های ایران در غنی‌‌سازی اورانیوم بی‌نظیر است

نصیری با اشاره به موفقیت‌های ایران در غنی‌سازی اورانیوم ادامه داد: استفاده از این انرژی در بخش‌های مختلف از دیگر دستاوردهای کشور در این زمینه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و پزشکی کاربردهای وسیعی دارد، خاطرنشان کرد: استفاده از رادیو داروها در کشور از دیگر موفقیت‌ها محسوب می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور ایران برای دستیابی به این انرژی مشکلات زیادی را تحمل کرده است، افزود: ضروری است فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت صلح‌آمیز ادامه یابد.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول