اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

آینده علمی و فرهنگی ایران در دستان دانش‌آموزان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: آینده علمی، فرهنگی و معنوی ایران اسلامی در دستان دانش‌آموزان است.

آینده علمی و فرهنگی ایران در دستان دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی خلیج‌فارس پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل آموزش ‌و پرورش استان قزوین و مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

جعفر حبیبی در این مراسم با اشاره به رتبه‌های برتر علمی ایران در دنیا، اظهار کرد: بر اساس آمارهای بین‌المللی امروز ایران از بعد علمی در رتبه هفتم جهان قرار دارد و در سال 2011، 11 درصد از تولیدات دنیا برای ایران بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ایران در میان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز از نظر علمی حائز رتبه نخست است.

حبیبی پیشرفت علمی را امروزه عامل برتری کشورها دانست و بیان کرد: در گذشته تجهیزات و قدرت نظامی شاخص برتری کشورها بوده است که با گذشت زمان اقتصاد جایگزین قدرت نظامی شد و امروزه عامل اصلی برتری کشورها پیشرفت علمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: البته بعد نظامی و اقتصادی مهم است، اما در حال حاضر شاخص اصلی برتری کشورها پیشرفت علمی است.

حبیبی مدرسه را به یک مثلث تشبیه کرد و افزود: مدرسه همانند مثلثی است که یک ضلع آن را کادر مدیریتی مدرسه، ضلع دیگر را دانش‌آموزان و ضلع سوم را اولیاء دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند که در مجموع با همکاری تنگاتنگ هم مثلث مقدسی را تشکیل می‌دهند.

وی در خاتمه خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما به عنوان افتخارات نه تنها در استان قزوین بلکه در کشور هستید و باید پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر قلل علمی جهان برافراشته کنید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دانش‌آموزان برتر تجلیل به عمل آمد و حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین لوح تقدیر انجمن اولیا و مربیان را تقدیم مدیر مدرسه راهنمایی خلیج‌فارس کرد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول