اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمی:

ولایت‌پذیری مطهری به دانش‌آموزان تبیین شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان گرمی خواستار تبیین ولایتمداری شهید آیت‌الله مطهری به دانش‌آموزان و معلمان شد.

ولایت‌پذیری مطهری به دانش‌آموزان تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام غلامرضا باوقار عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم در شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: شهید مطهری عاشق ولایت و ذوب در این اصل مهم بود که انتظار می‌رود دانش‌آموزان و معلمان ما با ولایت‌پذیری آن شهید وارسته آشنایی کامل یابند.

وی با اشاره به این‌که شهید مطهری جان علم را در دانش‌آموزان و پیروان خود دمیده است، تصریح کرد: علمی که مطهری به جامعه اسلامی عرضه کرد علم توأم با عمل و رستگاری بشریت بود و جامعه ما امروز نیازمند این علم است.

باوقار با یادآوری این‌که مطهری در اصل تربیت اسلامی نیز حرکتی ممتاز را در جهان اسلام بنا نهاد، خاطر نشان کرد: آن شهید وارسته عالمی بزرگ و عامل به فرمایشات پیامبران و ائمه اطهار بود و به همین سبب دارای جایگاهی بس رفیع در بین ملت‌ها است.

این مسئول مطهری را یک مبارز در راه خدا اعلام کرد و ادامه داد: ‌امروز اگر اندیشه‌های مطهری در جامعه ما ساری و جاری شود دیگر نگران تربیت جوانانمان نمی‌باشیم.

وی با یادآوری این‌که تربیت انسان‌های صالح نتیجه تلاش علما و معلمان است، اضافه کرد: تکریم معلمان و عالمان از وظایف تک‌‌تک افراد جامعه است.

به گزارش فارس، امام جمعه شهرستان گرمی با بیان آیات و روایات متعدد اسلامی در زمینه جایگاه ارزشمند علما‌، شهید مطهری را عاشق ولایت دانست و گفت: این شهید باید برای جامعه فرهنگی الگو باشد و رویکرد برنامه‌ها‌، کتاب‌ها و آثار شهید مطهری برای معلمان و دانش‌آموزان معرفی شود.

اجرای سرود‌، قرائت شعر و تجلیل از معلمان نمونه از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

برنامه‌های گرامیداشت روز معلم در ارشق‌، مرادلو و لاهرود مشگین‌شهر نیز برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول