اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

برنامه‌های آموزشی فقط برای القای مفاهیم به دانش‌آموزان نباشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برنامه‌های آموزشی نباید تنها برای القای مطالب و مفاهیم به دانش‌آموزان باشد و آموزش و پرورش باید بستری برای رشد، بروز و شکوفایی استعداد‌ها باشد.

برنامه‌های آموزشی فقط برای القای مفاهیم به دانش‌آموزان نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمجید عاملیان در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در سطح کشور جایگاه بارز و نمونه‌ای را پیدا کرده است و وجود صداقت و دلسوزی در میان فرهنگیان استان از مهم‌ترین دلایل این موضوع به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه صداقت، دلسوزی و تعاملات انسانی و عاطفی به عنوان شعار آموزش و پرورش استان به شمار می‌رود، اضافه کرد: این شعار خط اصلی حرکت متولیان امر تعلیم و تربیت استان طی سال‌های اخیر بوده و این محور همیشه در نظام آموزشی جاری و ساری بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه فعالیت فرهنگیان در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان همانند یک هنر است، تصریح کرد: متولیان نظام آموزشی باید با برقراری ارتباطی صمیمانه و دوستانه با دانش‌آموزان نقش الگویی خود را به منظور رسالت اصلی خود در جامعه زنده کنند.

وی با اشاره به اینکه تسخیر قلب‌ها در دانش‌آموزان نخستین هنر معلمان است، ادامه داد: فضای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کشور و به ویژه استان باید به سمتی حرکت کند که این فضا آماده برای شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان باشد.

عاملیان با اشاره به اینکه برنامه‌های آموزشی نباید تنها برای القای مطالب و مفاهیم به دانش‌آموزان باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بستری برای رشد، بروز و شکوفایی استعداد‌ها باشد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به این موضوع تأکید دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌های بسیاری طی دو سال اخیر در آموزش و پرورش استان صورت گرفته که رضایتمندی نسبی معلمان حاصل این اقدامات به شمار می‌رود، افزود: تلاش‌های آموزش و پرورش حول محور گسترش استفاده دانش‌آموزان از فناوری روز و IT می‌چرخد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه فرهنگیان باید با تمام تلاش خود در راستای تولید محتوای بومی داخلی اقدام کنند، بیان داشت: استقلال آموزش و پرورش امری بسیار مهم و اساسی تلقی می‌شود و طی سال‌ها تلاش شده که آموزش و پرورش به عنوان یک مجموعه بسیار بزرگ در امر تعلیم و تربیت استقلال خود را در تمام زمینه‌ها حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه ورود معلمان به نظام آموزشی باید همراه با ویژگی‌هایی هم‌چون تدین، تخصص و علاقه‌مند به شغل خود همراه باشد، گفت: وجود این ویژگی‌ها در فرهنگیان به عنوان رمز موفقیت و پیروزی آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

عاملیان با بیان اینکه با تشکیل دانشگاه فرهنگیان مقدمات وجود افرادی متخصص و متعهد به نظام آموزشی فراهم می‌شود، اظهار داشت: فرهنگیان باید روحیه امید، خوش‌بینی و باور بر توانایی‌های بومی ایرانی - اسلامی را در دانش‌آموزان تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش رنگ و بویی تازه و جدی به خود گرفته است، اضافه کرد: فرهنگیان باید فعالیت‌های خود را با تأکید بر هدفمند بودن این برنامه‌ها در راستای تربیت قرآنی دانش‌آموزان انجام بدهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه انتخاب معلمان در مدارس غیردولتی موجود در استان براساس ضوابط گزینش است، تصریح کرد: هیچ فردی در صورت طی نکردن مراحل گزینش نمی‌تواند وارد این مدارس شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده از معلمان بازنشسته نیز در این مدارس منعی ندارد، ادامه داد: به صورت طبیعی نیز مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی باید معلمان بازنشسته دارای توانمندی را گزینش کنند.

عاملیان با اشاره به اینکه در حال حاضر دو نوع معلم حق‌التدریسی آزاد و شاغل وجود دارد، بیان داشت: معلمان حق‌التدریسی آزاد با توجه به استخدام‌های گسترده آموزش و پرورش به حداقل رسیده و حق‌الزحمه‌های این افراد نیز به روز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه معلمان حق‌التدریسی شاغل نیز به دلیل نیاز آموزش و پرورش ساعاتی را اضافه‌تر در سیستم آموزشی تدریس می‌کنند، اضافه کرد: به دلیل مشکلات نقدینگی آموزش و پرورش مطالبات این افراد چندین ماه عقب بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت:  آموزش و پرورش مطالبات این افراد را تا پایان اسفندماه سال گذشته پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه فرهنگیان بازنشسته جزو شرح وظایف آموزش و پرورش نیست، گفت: بیمه این افراد به وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی اختصاص دارد و توجه وزارتخانه آموزش و پرورش به این افراد از مهم‌ترین دلایل اجرای بیمه طلایی از سوی آموزش و پرورش برای فرهنگیان بازنشسته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول