اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 3 روز انجام می‌شود

حضور دانش‌آموزان نخبه در دانشگاه کاشان

خبرگزاری فارس: بیش از هزار نفر از دانش‌آموزان ممتاز دوره پیش دانشگاهی دختر و پسر شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به مدت سه روز در دانشگاه کاشان حضور یافتند.

حضور دانش‌آموزان نخبه در دانشگاه کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سرپرست دانشگاه کاشان بعد از ظهر امروز در مراسم خیرمقدم‌گویی به دانش‌آموزان مهمان در این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و مادر با توانایی‌ها و قابلیت‌های بی‌شمار آماده پذیرش دانش‌آموزان ممتاز و نخبه شهرستان است.

عباس کتابی، به وجود 9 دانشکده، پنج پژوهشکده و بیش از 100 رشته گرایش تحصیلی در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند رشته تحصیلی مورد علاقه خود را انتخاب و در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی، خدمات و امکانات علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و آموزشی این دانشگاه را نسبت به دیگر دانشگاه‌ها حائز اهمیت دانست و بیان داشت: این دانشگاه در ردیف  10 دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

سرپرست دانشگاه کاشان با اشاره به چشم‌انداز و افق 1404 این دانشگاه عنوان داشت: بر اساس این سند چشم‌انداز، دانشگاه کاشان باید جزو پنج دانشگاه برتر قرار گیرد که تلاش‌های علمی در حقیقت گام برداشتن در مسیر رسیدن به این هدف است.

وی، پیشرفت و توسعه دانشگاه، شهرستان و جامعه را مرهون جهاد علمی دانشجویان دانست و افزود: دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از توانایی‌های موجود علمی و آموزشی این دانشگاه خدمات قابل توجهی را به مجموعه شهر و کل جامعه ارائه دهند.

کتابی، به تأسیس پردیس خواهران در دانشگاه کاشان اشاره کرد و یادآور شد: این مجموعه علمی و آموزشی، مهر امسال در شش رشته کارشناسی و سه رشته کارشناسی ارشد دانشجوی دختر پذیرش دارد.

معاون آموزشی دانشگاه کاشان نیز در این آئین، به 100 رشته گرایش تحصیلی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بیشتر این رشته‌های تحصیلی تا دوره دکترا وجود دارد و دانشجویان می‌توانند ادامه تحصیل دهند.           

امیرحسین رسول‌نیا، اعضای هیئت علمی این دانشگاه را از بهترین و با تجربه‌ترین استادان دانشگاه‌ها دانست و افزود: در این دانشگاه، 250 عضو هیئت علمی وجود دارد که بیشتر استادان حایز افتخارات علمی در سطح ملی و بین‌المللی هستند.

وی، انتخاب رشته تحصیلی مورد علاقه و خوب درس خواندن را به دانش‌آموزان توصیه کرد و گفت: بزرگ‌ترین آفت تکبر است بنابراین دانش‌آموزان در ادامه تحصیل خود تواضع را فراموش نکنند.    

معاون آموزشی دانشگاه کاشان، کیفیت وضعیت تحصیلی دانشجویان این دانشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: بین 40 تا 49 درصد دانشجویان دوره کارشناسی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته می‌شوند.

استادیار دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان نیز در یک کارگاه آموزشی، روش‌های غلبه بر استرس پیش از کنکور و انتخاب رشته محل تحصیل را به دانش‌آموزان ارائه کرد.

فریبرز صدیق ارفعی افزود: دانشجویان بومی در برابر مسائل اجتماعی و فرهنگی دارای بیشترین معرفت هستند و در برخورد با مردم و فرهنگ خود احساس آرامش بیشتری دارند.

وی، ضریب هوشی بالا و علاقه به تحصیل را عامل موفقیت تحصیلی دانست و ابراز داشت: تحصیل چیزی کمتر از ازدواج نیست و در انتخاب رشته تحصیلی، دانش‌آموزان باید کمال دقت و توجه را داشته باشند.

وی، امید به آینده را به دانش‌آموزان توصیه کرد و افزود: اگر ترس از شکست وجود داشته باشد نمی‌توان به موفقیت دست یافت.

میزگرد معرفی توانایی‌ها و توانمندی‌های هر یک از دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه کاشان، بازدید از مجموعه دانشگاه، نماز جماعت و اجرای نمایشنامه‌های مشاهیر کاشان و گمشده آسمان (ویژه غیاث‌الدین جمشید کاشانی) و برنامه‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های سه روزه دانش‌آموزان منطقه کاشان در دانشگاه کاشان است.

این برنامه از 10 اردیبهشت آغاز و تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/ع10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول