اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

به تربیت اسلامی و معنوی دانش‌آموزان بیشتر توجه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن باید به تربیت اسلامی و معنوی دانش‌آموزان و نسل آینده نظام توجه بیشتری شود.

به تربیت اسلامی و معنوی دانش‌آموزان بیشتر توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان ضمن گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: ایام شهادت شهید مرتضی مطهری به عنوان هفته بزرگداشت مقام معلم نام‌گذاری شده و این مهم نشان از اهمیت و ارزش کار معلم دارد.

وی با بیان اینکه از شغل معلم و اهمیت کار وی هرچه گفته شود باز هم کم است، تصریح کرد: تمام مسئولان و افراد جامعه اسلامی در هر پست و مقامی و در هر طیفی روزگاری در مدرسه و زیر نظر همین معلمان بوده و امروزه به جا و مقامی رسیدند.

امام جمعه نهبندان حضرت محمد(ص) را معلم حقیقی بشر عنوان کرد و افزود: انبیا و اولیا از طرف خداوند برای هدایت و راهنمایی بشر فرستاده شدند.

خزاعی ادامه داد: معلمی شغل انبیاست و معلمان در واقع رسالت خطیر اولیای خداوند که همان تربیت و هدایت انسان‌ها بوده را عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به اینکه استاد مطهری شهید و مجاهد واقعی راه اسلام به شمار می‌رود، اظهار داشت: این شهید بزرگوار در برابر شبهات و توطئه‌هایی ضد اسلامی و فرهنگی دشمنان که بشر و دنیای اسلام را تهدید می‌کرد بپا خاست و جهاد خویش را در برابر دسیسه‌های دشمن آغاز کرد.

امام جمعه نهبندان ادامه داد: شهید مرتضی مطهری از خویش آثار و تالیف‌های گرانبها و ارزشمندی به جا گذاشته که امروزه برای تمام اقشار جامعه اسلامی به ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و روحاینت کاربرد فراوانی دارند.

خزاعی گفت: همین نکته در ارتباط با آثار این شهید بزرگوار بس است که امام خمینی (ره) آثار استاد مرتضی مطهری را بهترین آثار ارزشی و معنوی دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن به نحو دیگری شبهات دینی، مذهبی و فرهنگی را در بین مردم به ویژه نسل جوان و دانش‌‌آموزان در قالب توطئه‌های جنگ نرم رواج می‌دهد، تصریح کرد: معلمان و فرهنگیان در کلاس‌های درس و محیط‌های آموزشی در کنار پرداختن به مسائل علمی باید به معنویات و ارزش‌های اسلامی دانش‌‌آموزان توجه بیشتری داشته باشند.

امام جمعه نهبندان یادآور شد: امروز همانگونه که معلمان و مسئولان دغدغه کلاس درس، وضعیت مدارس و مباحث دیگر آموزشی را دارند باید دغدغه بحث‌های فرهنگی و دینی دانش‌‌آموزان را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

خزاعی افزود: از مدیران مدارس و معلمان می‌خواهیم تا به بحث نماز جماعت و نماز اول وقت دانش‌‌آموزان و حضور آنان در نماز جمعه توجه داشته باشند که این تاکید مقام معظم رهبری است که می فرمایند نسل جوان باید در نماز جمعه شرکت کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول