اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش قزوین مطرح کرد

رشد دو برابری استعدادهای دانش‌آموزان قزوینی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین گفت: رشد استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان تیزهوشان و نمونه‌های دولتی قزوین نسبت به سال گذشته نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

رشد دو برابری استعدادهای دانش‌آموزان قزوینی

جعفر حبیبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امکانات مدارس تیزهوشان و نمونه‌های دولتی قزوین برای ارتقای خلاقیت و استعدادهای دانش‌آموزان در سال جاری با سرعت بیشتری توسعه می‌یابد.

وی رشد استعدادیابی و خلاقیت دانش‌آموزان در مدارس را از مهم‌ترین اهداف تعلیم و تربیت در مدارس عنوان و بیان کرد: سال جاری برای تعلیم و تربیت و رشد استعدادهای دانش‌آموزان، برنامه‌ریزی‌های مؤثرتری انجام می‌شود تا خلاقیت و استعداد‌های دانش‌آموزان تیزهوش با سرعت بیشتری نسبت به گذشته رشد یابد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با قبولی در آزمون استعداد و گزینش می‌توانند در این مدارس ثبت‌نام کنند، گفت: دانش‌آموزان این مدارس نسبت به سایر دانش‌آموزان از استعداد و خلاقیت بالایی برخوردارند و در این راستا برای ارتقای استعداد این دانش‌آموزان امکانات بیشتری در سال تحصیلی جدید فراهم می‌شود.

معلمان در عرصه علمی به‌ روز باشند

این مقام مسئول با بیان اینکه دایره علمی، تعاملات و اطلاعات اجتماعی و علمی در جهان بسیار گسترده شده است، بیان کرد: اکنون باید معلمان با ارتقای دانش‌افزایی در عرصه علمی به‌ روز باشند تا بتوانند جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان باشند.

حبیبی اضافه کرد: معلمان امروز آموزش‌ و‌ پرورش نسبت به سال‌های گذشته با سطح تحصیلات حداقل لیسانس، جذب آموزش‌ و‌ پرورش می‌شوند و برخی از معلمانی که در گذشته با تحصیلات دیپلم جذب آموزش‌ و‌ پرورش شده‌اند، توانستند تحصیلات علمی خود را ارتقا دهند.

مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش استان قزوین اظهار کرد: اکنون برخی از معلمان آموزش‌ و پرورش این استان در سطح دکتری و کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

حبیبی اضافه کرد: معلمان با ارتقای دانش می‌توانند در تدریس و کلاس‌داری بسیار موفق باشند و در این راستا خوشبختانه بیش از گذشته در حال رشد و پیشرفت هستیم.

وی اظهار کرد: برگزاری آموزش‌های حرفه‌ای و ضمن خدمت برای معلمان نقش بسزایی در ارتقای دانش‌افزایی، به‌ روز کردن اطلاعات و تقویت رابطه معلمان با دانش‌آموزان دارد.

 

نقش چشم‌گیر آموزش‌ و پرورش در فرهنگ‌سازی جامعه

وی با بیان اینکه سال جاری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، افزود: باید همه آحاد جامعه این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار دهند تا بتوانند اهداف این شعار را در جامعه احیا کنند.

حبیبی افزود: آموزش‌ و‌ پرورش نقش بسیار مؤثری در فرهنگ‌سازی جامعه دارد، بر این اساس آموزش‌ و پرورش استان قزوین برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در  سال تحصیلی جدید این شعار را سرلوحه برنامه‌های خود قرار می‌دهد تا بتواند این شعار را در بین دانش‌آموزان نهادینه و فرهنگ‌سازی کند.

وی اضافه کرد: تحقق این شعار در جامعه موجب افزایش تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی می‌شود و چرخه اقتصادی کشور به طور چشم‌گیر رونق می‌یابد.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول