اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد وزیر ارتباطات:

شهید مطهری دنیای علم را متحیر کرد

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد فرهنگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهید مطهری توانست با به‏کارگیری معارف اسلامی در فلسفه، دنیای علم را متحیر سازد.

شهید مطهری دنیای علم را متحیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران حجت‏الاسلام علی‏اصغر جعفرزاده پیش از ظهر امروز در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان سیاسی و دانشگاهی، اساتید و دانشجویان در سالن شهید آوینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه که در آن از مقام استادان دانشگاه تجلیل شد به تبیین جایگاه علم و معلم از دیدگاه اسلام پرداخت.

وی به بیان دیدگاه قرآن و اسلام در خصوص علم‏آموزی و ارزش معلم اشاره کرد و گفت: نخستین آیاتی که بر پیامبر اسلام (ص) نازل شد، پیرامون اهمیت قلم و علم‏آموزی بود و در هیچ دینی بیش از اسلام به دانش بها داده نشده است.

مشاور ارشد فرهنگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حالی که در سایر ادیان به دلیل کشف علمی مثل کشفی که گالیله در خصوص گرد بودن زمین داشت، دانشمندان را تا سرحد مرگ محاکمه می‏کردند، افراد در اسلام همواره به علم‏آموزی تشویق شده‏اند.

جعفرزاده اضافه کرد: بسیاری از علوم در قرآن وجود دارد و دانشمندان غربی از طریق بررسی این علوم توانسته‏اند به پیشرفت‏های عالی دست پیدا کنند و این در حالی است که غربی‏ها همواره مسلمانان را از قرآن و دین بر حذر داشته‏اند.

وی گفت: امروز حتی در پزشکی، مواردی از قرآن استخراج شده که نشان از معجزه بودن آن دارد؛ همچون شرح تولد یک نوزاد از مرحله نطفه تا ایجاد جنین که امروز با علوم جدید پی به اسرار آن برده‏اند.

این استاد دانشگاه، اسلام را در یادگیری و علم‏آموزی پیشتاز همه ادیان الهی دانست و شهید مرتضی مطهری را یک فیلسوف و دانشمند بی‏نظیر اسلامی معرفی کرد که توانست با به‏کارگیری معارف اسلامی در فلسفه، دنیای علم را متحیر سازد.

جعفرزاده ادامه داد: به همین دلیل، اساتیدی همچون علامه طباطبایی و حضرت امام(ره) شهادت مطهری را برای حوزه و دانشگاه غیر قابل جبران دانسته‏اند.

در ادامه این همایش بزرگ، کلیپی با موضوع روز معلم و استاد شهید مرتضی مطهری پخش شد و سپس از اساتید نمونه علمی، پژوهشی و فرهنگی با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم از "محمدرضا لطفی" و "صمد رشید" به عنوان اساتید نمونه علمی پژوهشی و "بهزاد مرتضایی" به عنوان استاد نمونه فرهنگی تجلیل شد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول