اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

لکه‌گیری خیابان‌ها و معابر زنجان با 5‌ هزار تن آسفالت

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری زنجان گفت: خیابان‌ها و معابر شهر زنجان در سال جاری با 5 هزار و100 تن آسفالت لکه‌گیری شده است.

لکه‌گیری خیابان‌ها و معابر زنجان با 5‌ هزار تن آسفالت

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب‌الله ملایی ‌یگانه ظهر امروز در جلسه شورای شهر زنجان در زمینه احداث پل امام حسین(ع) اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 110 شمع با ارتفاع 12 تا 40 متر حفاری شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای راستگرد در ضلع جنوب شرقی پل امام حسین(ع) در دست اجرا است، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا یک ماه آینده راستگرد این ضلع را به پایان می‌رسانیم.

سرپرست شهرداری زنجان با بیان اینکه اجرای پل روگذر آغاز شده است، اضافه کرد: طرح ترافیکی خاصی برای اجرای پایه‌های پل امام حسین(ع) اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تملک زمین‌های موجود در طرح احداث پل امام حسین(ع) جلسات مختلفی با مالکان تشکیل شده است، ادامه داد: اگر با مالکان به توافق برسیم تا یک ماه آینده تملک زمین‌ها به‌ویژه مالکیت پلاک‌ها را به دست می‌آوریم.

ملایی ‌یگانه با تاکید بر اینکه در زمینه تملک سایر پلاک‌ها نیز در چند جبهه مختلف با مالکان مذاکره می‌کنند، تصریح کرد: در مجموع و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته پل امام حسین(ع) از نظر فیزیکی 22 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا سی‌ویکم فروردین ماه 2 هزار و 500 تن آسفالت برای لکه‌گیری معابر استفاده شده است، یادآور شد: در طی 10 روز جاری با اضافه شدن 2 هزار 600 تن دیگر این میزان آسفالت به 5 هزار و 100 تن افزایش یافته است.

سرپرست شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه از 15 اردیبهشت ماه سال جاری روکش آسفالت خیابان‌ها به صورت اساسی در شهر زنجان آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همه مصالح مصرفی مورد نیاز بخش عمران برای یک سال تامین می‌شود.

وی همچنین به تامین قیر مورد نیاز و ذخیره آن به میزان کافی اشاره کرد و افزود: سایر پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های نیمه‌‌کاره و رها شده نیز در روزهای آینده عملیاتی می‌شوند.

ملایی‌یگانه با تاکید بر اینکه با توجه به برودت هوای شهر زنجان آسفالت به عقب افتاده است، ادامه داد: نظارت بر کیفیت آسفالت خیابان‌ها از دیگر برنامه‌های شهرداری در سال جاری است.

وی به واگذاری یکی از کارخانه‌های آسفالت شهرداری به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تولید انبوه آسفالت و دو برابر شدن تولید آن در سال جاری از مهم‌ترین اهداف این اقدام محسوب می‌شود.

سرپرست شهرداری زنجان همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته از مبالغ جرایم راهنمایی و رانندگی توسط شهرداری هیچ مبلغی وصول نشده است، اضافه کرد: امسال نخستین پرداختی در حساب خزانه واریز شده است که پرداخت اعتبارات به شهرداری بستگی به معرفی طرح‌ها و پروژه‌هایی در زمینه بهبود وضعیت شهری دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه ایمن‌سازی و بهبود وضعیت شهر زنجان پروژه‌ها و طرح‌های خوبی را به دفتر معاونت عمرانی استانداری زنجان ارائه می‌دهیم، تصریح کرد: مطالعات جامع حمل‌و نقل و ترافیک شهر را نیز با جدیت بیشتری پیگیری می‌کنیم که با تصویب آن تا نیمه دوم امسال سامانه هوشمند در تقاطع‌ها ایجاد می‌شود.

ملایی یگانه همچنین با اشاره به اینکه در زمینه صدور مجوز تراکم جمعیت در شهرک کوی فرهنگ هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: در این راستا شهرداری زنجان با دستگاه‌های مرتبط و شورای اسلامی شهر همکاری لازم را می‌کند.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول