اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

امسال آسفالت 15 درصد از راه‌های روستایی خراسان‌رضوی در دستور کار است

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی گفت: آسفالت 15 درصد از راه‌های روستایی در دستور کار است که به صورت جدی در سال جاری دنبال می‌شود.

امسال آسفالت 15 درصد از راه‌های روستایی خراسان‌رضوی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید حسین‌پور ظهر امروز در مراسم معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی که در محل سالن اجتماعات اداره‌کل راه و ترابری این استان برگزار شد، اظهار داشت: برای 15 درصد از روستاهای استان مبنی بر برخورداری از راه آسفالته نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم چرا که وضعیت آسفالت راه ‌روستایی در استان نامناسب است.

حسین‌پور با اشاره به اینکه  این استان در کریدور شمال کشور نقش اثرگذاری را در اتصال آسیای میانه به پاکستان و در شرق به افغانستان ایفا کرده، ادامه داد: مشهد در زمینه ریلی نیز از موقعیت ویژه‌ای در سطح کشور برخوردار است.

وی به رشد 20 درصدی مسافر هر سال در ایستگاه راه‌آهن مشهد اشاره کرد و افزود: این میزان در سایر ایستگاه‌های راه‌آهن کشور بالغ بر 10 درصد است هم‌چنین فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد بعد از فرودگاه تهران بیش‌ترین پرواز کشور به خود اختصاص داده و ما در هر روز شاهد 185 تا 190 پرواز از فرودگاه مشهد هستیم.

حسین‌ور با بیان اینکه خراسان‌رضوی در ساخت مسکن مهر پیشتاز است، گفت: 115 هزار واحد مسکونی در این استان ساخته شده که 17 هزار و 500 واحد مسکونی مهر در نخستین ماه سال جاری به بهره‌برداری رسید و از ابتدای طرح مسکن مهر تاکنون بیش از هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات به این طرح پرداخت شده است.

این مسئول خراسان‌رضوی را به لحاظ ترانزیتی و حمل و نقل در کشور دارای رتبه‌های مناسبی دانست و تصریح کرد: در نوروز امسال بیش از 10 میلیون نفر زائر و مسافر از طریق جاده ریل و هوایی وارد استان شدند.

معاون امور عمرانی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه این خراسان‌رضوی به لحاظ ترانزیتی و حمل و نقل در کشور دارای رتبه‌های مناسبی است، تصریح کرد: شاخص‌های برخورداری خراسان‌رضوی از اعتبارات ملی بسیار کم‌تر است و باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد.

حسین‌پور به کاهش 14 درصدی تصادفات در استان در ایام نوروز امسال اشاره و ادامه داد: امیدواریم با مدیریت انجام شده بتوانیم این رقم را حفظ کنیم.

در ادامه این مراسم ابراهیم صنیعی، سرپرست سابق اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی عنوان کرد: حجم نگه‌داری راه‌ها در طی سال گذشته افزایش سه برابری داشته است.

وی با اشاره به افزایش میزان بارندگی در سال 90 گفت: در همین راستا سال گذشته بالغ بر 75 میلیون مترمکعب برف‌روبی از جاده‌های استان انجام شد که سال 89 این میزان 20 میلیون مترمکعب بوده است.

این مسئول ابراز داشت: سال 89، 60 هزار تن نمک‌پاشی در راه‌های استان به دلیل بارش برف صورت گرفت که در سال 90 این میزان به 100 هزار تن افزایش یافت.

سرپرست سابق اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی متذکر شد: براساس برنامه پنجم توسعه باید سالانه به میزان 10 درصد از تلفات جاده‌ای در استان کاهش یابد که امیدواریم با مدیریت انجام شده بتوانیم کاهش 14.5 درصدی تلفات جاده‌ای استان را در ایام نوروز را ادامه دهیم.

صنیعی به کاهش هفت درصدی تلفات جاده‌ای استان در سال 90 نسبت به سال 89 اشاره کرد و اذعان داشت: در ایام نوروز 91 شاهد کاهش 14.5 درصدی تلفات جاده‌ای در استان بودیم.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول