اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد

آسفالت 14 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توسعه و ساخت زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: 14 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور امسال آسفالت شود.

آسفالت 14 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، احمد صادقی ‌در بازدید از پروژ‌ه‌های مهاباد اظهار داشت: در سطح کشور 3 هزار کیلومتر آزادراه و 5 هزار کیلومتر بزرگراه در دست ساخت و توسعه است.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه ریلی و راهسازی از اولویت‌های کاری دولت است، افزود: 10 هزار کیلومتر شبکه ریلی در دست احداث است که با بهره‌برداری از خطوط آهن در دست احداث مجموع شبکه ریلی کشور به 20 هزار کیلومتر افزایش می‌یابد.

به گفته این مسئول سال گذشته بیش از 2 هزار و 700 کیلومتر شبکه ریلی، آزاد راه و بزرگراه با 23 هزار میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به روند اجرای راه‌آهن مراغه – ارومیه اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه با تزریق اعتبارات بیشتر زودتر از برنامه زمان‌بندی شده آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صادقی همچنین در راستای شتاب‌بخشی در عملیات اجرایی این پروژه از سه شیفته‌کردن زمان کاری آن تا پایان امسال خبر داد.

وی تصریح کرد: این پروژه ملی در زمان حاضر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

صادقی گفت: قطعه مراغه - میاندوآب در سال گذشته با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید که تلاش می‌شود امسال کار احداث قطعات میاندوآب - مهاباد، مهاباد - نقده و نقده ارومیه نیز به اتمام برسد.

به گفته وی برای تکمیل پروژه 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

پروژه راه‌آهن مراغه - ارومیه در پنج قطعه و به طول 184 کیلومتر در دست اجراست که از میاندوآب و با گذر از مسیر شهرستان‌های مهاباد و نقده به ارومیه وصل می‌شود.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول