اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد:

مرکز رشد فناوری حلقه مفقوده بین ایده و تولید محصول است

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز رشد فناوری گناباد گفت: مرکز رشد فناوری حلقه مفقوده بین ایده و تولید محصول است، هدف مرکز رشد، حمایت از افرادی است که هم ایده‌پرداز خوبی هستند و هم توانایی عملیاتی ‌کردن ایده‌ها را دارند.

مرکز رشد فناوری حلقه مفقوده بین ایده و تولید محصول است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا جاویدعربشاهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سال جدید، به رویدادهای مهم سال گذشته در سطح ملی پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته ما شاهد رویدادهای ویژه‌ای از جمله فراگیری بیداری اسلامی و سقوط دیکتاتورها، محاصره فیزیکی رژیم صهیونیستی، تحریم‌ها و ... بودیم و در انتها نیز به نوعی با حضور حماسی مردم در انتخابات مجلس نهم خاتمه یافت که به گفته رهبری معظم انقلاب در کل به نفع ملت ایران تمام شد.

وی در مورد فعالیت‌های مرکز رشد فناوری در گناباد نیز تصریح کرد: مرکز رشد فناوری در شهرستان گناباد در سال 88 کار خود را آغاز کرد که در چند ماه نخست فقط توجه به کارهای ستادی متمرکز بود تا جایگاه خود را ثبات بخشد که باید از زحمات مدیریت قبلی این مرکز و نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر کرد.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد ادامه داد: از مهرماه سال 89 که بنده مدیریت این مرکز را عهده‌دار شده‌ام توانسته‌ایم 11 طرح را در بخش‌های مختلف جذب کنیم.

عربشاهی اضافه کرد: 10 شرکت دیگر نیز که در بخش‌های مختلف دارای ایده‌هایی تازه بوده‌اند درخواست ورود به مجموعه مرکز رشد فناوری را داده‌اند که در حال پذیرش هستند و 13 شرکت دیگر نیز به دلایل مختلف درخواستشان رد شده است، هم‌چنین 15 ایده خلاقانه و کاربردی نیز توسط دفتر نوآوری مرکز پذیرش شده است.

وی افزود: ساختمان جدید مرکز رشد فناوری شهرستان گناباد نیز پس از تلاش‌های بسیار در راستای تملک زمین، در فاز اول که شامل دو ساختمان اداری است با اعتباری بالغ بر 125 میلیون تومان ساخته شده و تکمیل آن نیز در فازهای بعدی ادامه دارد که در نهایت شامل 7 ساختمان دو واحدی خواهد بود که هر واحد دارای سه اتاق است و این به ما امکان استقرار 42 شرکت را می‌دهد.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد با اشاره به اینکه خدمات مختلفی از جمله انواع خدمات اداری، آموزشی، فنی و تخصصی، اطلاع‌رسانی، مالی و اعتباری و ... به شرکت‌های عضو این مرکز ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در بحث ارائه خدمات مالی و اعتباری، به هر ایده خلاقانه پذیرش شده در مرحله نوآوری، یک میلیون تومان به صورت بلاعوض، در مرحله پیش‌رشد 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض و در مرحله رشد 30 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد اندک و بازپرداخت بلندمدت تعلق می‌گیرد.

وی گفت: هم‌چنین شرکت‌های پذیرش شده طبق ضوابط مشخص می‌توانند از تسهیلات ویژه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، از جمله معافیت مالیاتی 10 ساله، استفاده کنند.

عربشاهی، با بیان اینکه مرکز رشد فناوری با توجه به نیازهای موجود در راستای رسیدن به رونق اقتصادی منطقه، با تأکید بر رفع مشکل بیکاری قشر تحصیل‌کرده گام برمی‌دارد، گفت: بنابر نظر اکثر کارشناسان، به ‌ویژه رهبری معظم انقلاب، مهم‌ترین مشکل حال حاضر ایران که اکنون مورد توجه دشمنان نیز قرار گرفته است، بخش اقتصادی است که ما شاهد تحریم‌های مختلف ضد ایرانی نیز در همین راستا بودیم.

وی گفت: به همین منظور رهبری در هدفگذاری سال‌های اخیر مباحث اقتصادی را مورد توجه قرار داده‌اند و تأکید کرده‌اند که به دور از شعارپردازی و فعالیت‌های بی‌فایده‌ای مانند بسیاری از همایش‌ها، ریشه‌ای به این هدفگذاری‌ها نگاه شود.

وی افزود: برای تحقق این خواسته رهبری، دو مؤلفه اصلی مورد نیاز، اراده ملت و حمایت و توجه همه‌جانبه دولت و مسئولان است.

عربشاهی گفت: حمایت دولت از تولیدات کشاورزی و صنعتی داخلی باید به عالی‌ترین نحو صورت گیرد، کارکنان و کارگران ما باید از کم‌کاری‌ها دست بردارند، سرمایه‌ها باید به سمت تولید سوق داده شوند و از همه مهم‌تر فرهنگ‌سازی باید در تمام بخش‌ها انجام گیرد.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد تصریح کرد: نمی‌شود تنها دلیل ناموفق بودن برخی شرکت‌ها را عدم حمایت دولت دانست بلکه در برخی اوقات عواملی از قبیل ناآشنایی با شرایط کاری، بازار مصرف و هزینه‌های بالای راه‌اندازی کسب و کار و نیز فقدان تجربه مدیریتی می‌تواند یک شرکت را در معرض نابودی قرار دهد.

عربشاهی افزود: مؤسسات دولتی هستند که به دلایل مختلف کارایی لازم را ندارند اما هزینه‌های هنگفتی برای حفظ آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: این شرکت‌ها خود را در پشت بحران بیکاری کارگران و کارکنان پنهان می‌کنند، درحالیکه اگر ما در بخش بیمه‌های بیکاری با جدیت و درست وارد شویم، می‌شود به میزان قابل توجهی از این هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری کرد.

عربشاهی  با اشاره به اینکه مرکز رشد فناوری حلقه مفقوده بین ایده و تولید محصول است، گفت: هدف مرکز رشد، حمایت از افرادی است که هم ایده‌پرداز خوبی هستند و هم توانایی عملیاتی کردن ایده‌ها را دارند تا بتوانیم با تولید و کارآفرینی در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم.

وی با تأکید بر اینکه شورای مرکز رشد فناوری در گناباد با شش عضو که یکی از اعضای نماینده پارک علم و فناوری مشهد است، در خود شهرستان به بررسی طرح‌ها می‌پردازد و در همین جا برای پذیرش و نپذیرفتن شرکت‌ها و طرح‌ها تصمیم‌گیری می‌شود، حمایت از طرح‌های خلاقانه فرهنگی را از جمله اهداف اصلی سال 91 دانست و اضافه کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های خلاقانه فرهنگی، در سال جدید تلاش می‌کنیم که با گرفتن مجوز و ایجاد مرکز رشد فرهنگی، با در نظر گرفتن تمام مؤلفه‌های یک فعالیت و یا تولید فرهنگی، به رشد منطقه خود در این بخش نیز کمک کنیم.

عربشاهی بیان داشت: جذب و حمایت از مراکز تحقیق و توسعه (R&D) مراکز صنعتی و تولیدی، تقویت دفاتر مرکز رشد در دانشگاه‌ها و مراکز علمی، تلاش برای حمایت از شرکت‌های پذیرش شده در مرحله پس از رشد، برگزاری جشنواره تجلیل از نخبگان و نوآوران شهرستان، برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی ماهانه و ... نیز از دیگر اهداف اصلی مرکز رشد فناوری شهرستان گناباد در سال جدید است که توسط مدیریت این مرکز اعلام شد.

مدیر مرکز رشد فناوری گناباد در ادامه نیز با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت آن‌لاین ثبت‌نام در وب‌سایت رسمی مرکز به آدرس www.gonabadti.com تصریح کرد: از این پس، تمام مراحل ثبت درخواست‌ها در این وب‌سایت امکان‌پذیر است و با راه‌اندازی کامل آن، دیگر نیازی به حضور اولیه فرد برای ثبت‌نام در مرکز رشد فناوری نخواهد بود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول