اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91

میزان تولیدات کشاورزی به 118 میلیون تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در سال 91 میزان تولیدات کشاورزی از 107 میلیون تن به 118 میلیون تن می‌رسد.

میزان تولیدات کشاورزی به 118 میلیون تن می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا نریمانی پیش از ظهر امروز در نخستین نشست کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان در سال 91 با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برنامه‌های مختلفی در زمینه کشاورزی در کشور صورت گرفته است، اظهار داشت: تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی اقدامی بی‌سابقه پس از انقلاب اسلامی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال 57 میزان تولیدات بخش کشاورزی 15 میلیون تن در سال بوده است، افزود: در سال 90، میزان تولیدات در این بخش 107 میلیون تن در سال شده است و رشد 7 برابری را داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: این افزایش 7 برابری تولیدات کشاورزی در سال نسبت به پیش از انقلاب در حالی است که جمعیت کشور نسبت به آن زمان دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 6 هزار و 600 میلیارد تومان برای توسعه بخش کشاورزی در سال جاری، 327 میلیارد و 800 میلیون تومان آن به اصفهان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: این رقم معادل پنج درصد بودجه توسعه در بخش کشاورزی است.

نریمانی ادامه داد: استان اصفهان پس از خوزستان، فارس و خراسان‌رضوی چهارمین استان به لحاظ برخورداری از این بودجه است.

وی با اشاره به طرح توسعه کشاورزی و سهم آن در اشتغال‌زایی گفت: براساس این طرح 500 هزار شغل در کشور در زمینه کشاورزی محقق می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: در سال 91 میزان تولیدات کشاورزی از 107 میلیون تن به 118 میلیون تن می‌رسد و تا پایان برنامه پنجم توسعه به 147 میلیون تن خواهد رسید.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول