اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت استان قم:

تولید 50 انیمیشن با موضوع سلامت و سالمند در قم

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: مرکز بهداشت استان قم تولید انیمیشن و محصولات رسانه‌ای را در رابطه با موضوع سلامت از دو سال قبل آغاز کرده و تا به حال بیش از 50 انیمیشن در این رابطه تولید شده است.

تولید 50 انیمیشن با موضوع سلامت و سالمند در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد محمدیان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم اظهار داشت: همه ساله در جمهوری اسلامی ایران هفته‌ای به نام هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین نامگذاری می‌شود که با برگزاری برنامه‌های متنوعی همراه است.

وی ادامه داد: امسال دانشگاه علوم پزشکی قم با توجه به اینکه شعار سازمان بهداشت جهانی، سالمندی و سلامت است، قصد دارد بیشترین همت را بر خدمت به قشر سالمند جامعه متمرکز کند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ایران و کشورهای در حال توسعه جمعیت سالمند رو به رشد است و طی 30 تا 40 سال آینده به چهار برابر میزان فعلی خواهد رسید، توجه به موضوع سالمندان و مشکلات آنان اهمیت بسیاری دارد و لزوم برنامه‌ریزی و مدیریت برای نسلی که در آینده می‌خواهد این سن را تجربه کند، روشن می‌سازد.

محمدیان با اشاره به برگزاری مراسم گردهمایی پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوه‌ها در نخستین روز از هفته سلامت تصریح کرد: این جشن که امروز به همت معاونت بهداشت و معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، زمینه‌ای برای فرهنگ‌سازی مسائل دوران میانسالی و تکریم از میانسالان خواهد بود.

وی افزود: در استان قم هم‌اکنون نزدیک به 80 هزار سالمند وجود دارد که در هفته سلامت تلاش می‌کنیم در راستای تکریم و خدمت‌رسانی به این قشر، گام‌های مفیدی برداریم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: در هفته سلامت امسال، دانشگاه علوم پزشکی قم برنامه‌های مختلف اطلاع‌رسانی در زمینه مسائل بهداشتی، میزگردها و مصاحبه‌های مختلف رسانه‌ای، چاپ و توزیع پوستر و بنر در سطح شهر و توزیع کتاب شعر در خصوص سالمندان را خواهیم داشت.

به گفته محمدیان، مرکز بهداشت استان قم تولید انیمیشن، نرم‌افزار و محصولات رسانه‌ای را در رابطه با موضوع سلامت و در حوزه‌های مختلف این موضوع از دو سال قبل آغاز کرده و تا به حال بیش از 50 انیمیشن در این رابطه تولید شده است.

وی بیان داشت: موضوع بهداشت روان، پیشگیری از حوادث و سوانح، بیماری‌ها و... از مسائلی است که در این انیمیشن‌ها به آن پرداخته شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه رسالت مرکز بهداشت در تمام مراکز شهری و روستایی تکریم سالمندان و ارائه خدمات رایگان به آنها است، اضافه کرد: مشاوره و معاینات ابتدایی از جمله این خدمات است و بیماری‌های آنان برای مراقبت ویژه به بیمارستان‌ها ارجاع می‌شود.

محمدیان گفت: برنامه‌های هفته سلامت ویژه سالمندان در دو بخش مراقبت‌های ویژه از سالمندان و ارائه مباحث آموزشی برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول