اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

تحقق تولید ملی در گرو بالا بردن استانداردهاست / جیرفت نوروز امسال بیشترین گردشگر را داشت

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: برای تحقق پیام مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، صنعتگران باید به صورت جدی وارد صحنه شوند و استانداردهای محصولات خود را بالا ببرند تا بتوانند با محصولات خارجی رقابت کنند.

تحقق تولید ملی در گرو بالا بردن استانداردهاست / جیرفت نوروز امسال بیشترین گردشگر را داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت با بیان اینکه 19 فروردین روز جهانی بهداشت است، اظهار داشت: اسلام یک برنامه جامعی است که هم به مسائل روحی، معنوی و عبادی پرداخته و در این موارد برنامه دارد.

وی افزود: دین اسلام به مسائل بهداشتی توجه جدی دارد، اما بعضی مواقع که آیات نازل می‌شده و شاید مردم زمینه لازم برای فرا گرفتن مسائل بهداشتی را در آن زمان نداشتند لذا در مواردی با اشاره از کنار آن رد می‌شد و یا در قالب مسائل دینی آنها را بیان می‌کردند.

عسکری تصریح کرد: دین اسلام برای نشان دادن اهمیت بهداشت فردی برای نماز خواندن کسی که مسواک بزند و نماز بخواند، ثواب بیشتر قرار داده است و در روایات سفارش شده زمانی که می‌خواهید وضو بگیرید و یا غسل کنید، مقداری از آب را بخورید که پیام این عمل این است که باید از آب سالم و بهداشتی برای استحمام استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در روایات ما سفارش زیادی نسبت به غذا شده است که غذای سالم بخورید، بیش از حد نیاز غذا نخورید، این موارد در یک قالب دینی ریخته شدند، اما پیام‌های بهداشتی دارند، حتی در بهداشت روحی و روانی نیز پیام‌های زیادی داریم.

امام جمعه جیرفت گفت: در دین مبین اسلام مسائل بهداشتی و دینی با هم توأم هستند.

عسکری خواستار توجه جدی مردم و مسئولان در تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جدید شد و بیان کرد: در واقع روح پیام ایشان حمایت از تولید داخلی و حمایت از سرمایه‌های ملی است.

وی بیان کرد: برای عملی شدن این پیام و استفاده ملی و برای اینکه تولیدهای داخلی جوابگوی نیازهای مردم باشند، اول صنعتگران باید به صورت جدی وارد صحنه شوند و استانداردهای محصولات خود را بالا ببرند تا بتوانند در میدان رقابت با محصولات خارجی رقابت کنند.

عسکری اظهار داشت: دولت باید از صنعت داخلی حمایت کند و برای مردم هم باید فرهنگ‌سازی شود که به جای کالاها و محصولات خارجی از تولیدات داخلی استفاده کنند و انجام این موارد نیازمند زیرساخت‌هایی است.

وی با بیان اینکه ما این همه محصولات کشاورزی داریم و در جیرفت سالانه میلیاردها تومان دسترنج مردم تلف می‌شود، بیان کرد: در سال جاری پیاز از بین رفت و حتی برای کشاورزان به صرفه نبود که محصول را از زمین بیرون بیاورند، اینجا دولت وظیفه دارد امکانات لازم برای خرید، حفظ و نگهداری محصولات را ارائه دهد تا در موقع نیاز در جامعه توزیع شود.

عسکری افزود: مردم و مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید هماهنگ شوند و هرکس وظایف خود را انجام دهد، عمل به این سخن و رهنمود مقام معظم رهبری هم سبب رونق صنعت داخلی و افزایش بهره‌وری می‌شود و زمینه اشتغال مولد را مهیا می‌کند و هم در راستای قطع وابستگی برکات فراوانی دارد و دیگر دشمن نمی‌تواند در هر زمینه‌ای ما را تهدید کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ایام نوروز برای رفاه مسافران شهرستان جیرفت تصریح کرد: از همه دستگاه‌هایی که در ایام نوروز به مردم ارائه خدمت کردند به ویژه شهرداری و شورای شهر که در ارتباط با اسکان و پذیرایی از مهمانان کارهای خوبی انجام دادند، تشکر می‌کنم. 

عسکری با بیان اینکه در ایام نوروز بیشترین گردشگر در استان کرمان را شهرستان جیرفت داشته است، افزود: از پلیس راه و راهنمایی رانندگی جیرفت هم تشکر می‌کنیم که با وجود جاده‌های مواصلاتی غیر استانداردی که داریم، اقداماتی انجام دادند و آمار تصادفات پایین بود و نیروی انتظامی هم در این ایام در تأمین امنیت مسافران اقدامات لازم را انجام داد.

امام جمعه جیرفت گفت: آموزش و پرورش هم در اسکان مسافران در مدرسه‌ها خدمات خوبی ارائه داد.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره)، فاطمه زهرا (س) را به عنوان یک نمونه کامل کمالات انسانی یاد می‌کند و می‌فرماید "تمام کمالاتی که برای کمال انسان لازم است در حضرت زهرا (س) جلوه کرد".

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول