اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

رابطه با آمریکا یعنی تأمین منافع استکبار

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین با بیان این مطلب که رابطه با آمریکا به معنای تأمین منافع استکبار است، گفت: فرمایش مقام معظم رهبری از جمله تولید ملی نباید فقط به شکل شعار توسط مسئولان پیگیری شود بلکه باید به مرحله اجرا درآید.

رابطه با آمریکا یعنی تأمین منافع استکبار

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی این شهر اظهار کرد: دولت و مردم باید با از بین بردن تمام وابستگی‌های اقتصادی به غرب، استقلال اقتصادی کشور را حفظ کنند.

* فرهنگ خرید کالای ایرانی باید نهادینه شود

وی با مطالبی پیرامون اهمیت خرید کالای ایرانی افزود: باید فرهنگ خرید کالای ایرانی در بین مردم و مسئولان نهادینه شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: استاندارد بودن کالاهای ساخت داخل در خرید کالای ایرانی توسط مردم بسیار مؤثر است که در این زمینه مسئولان استاندارد نیز باید نظارت خود را افزایش داده و با بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی زمینه استقلال اقتصادی کشور را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده نباید توسط مسئولان تنها به صورت شعاری پیگیری شود.

* با برگزاری جلسات و تولید مقالات شعاری، تولید ملی به دست نمی‌آید

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری جلسات متعدد و تولید مقالات شعاری نمی‌توان به تولید ملی دست یافت بلکه باید این مسائل اجرایی شده و کارمندان، مسئولان، کارفرمایان و مردم این معنا را در جامعه تقویت کنند.

باریک‌بین تصریح کرد: باید همه مسئولان و مردم دقت کنند تا کالای ایرانی رواج پیدا کرده و سرمایه ایرانی به جریان بیافتد تا در مقابل دشمنان، جمهوری اسلامی استقلال اقتصادی خود را حفظ کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همه نهادها باید این مسئله مهم را در جامعه عملی کنند تا در پایان سال 91 شاهد تحقق تولید ملی، حمایت از کارو سرمایه ایرانی باشیم.

وی با اشاره به 21 فروردین سالروز تأسیس بنیاد مسکن، بیان کرد: بنیاد مسکن که توسط امام راحل تأسیس شد، در طول انقلاب توانسته گام‌های مؤثری را در تأمین مسکن اقشار محروم در شهر و روستا بردارد.

باریک‌بین با بیان مطالبی پیرامون هفته سلامت، عنوان کرد: همه مردم باید به سلامت توجه کنند زیرا سلامت روح نیز از سلامت جسم سرچشمه می‌گیرد.

* شهید صدر از نوابغ شیعه بود

امام جمعه قزوین شهید صدر را از نوابغ شیعه برشمرد و افزود: شهید صدر از نوابغ شیعه بود که به امام خمینی (ره) ارادت ویژه‌ای داشت.

وی شهید صیاد شیرازی را از شهدای بزرگ انقلاب دانسته و تأکید کرد: شهید صیاد شیرازی در دوران دفاع مقدس نقش مؤثری را ایفا کرد که همین تأثیر در دفاع مقدس نیز عامل کینه دشمنان و منافقان نسبت به این شهید بزرگوار شد.

باریک‌بین ادامه داد: شهید آوینی به معنای واقعی احیاگر فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت بود و نمونه و الگویی برای هنرمندان است.

* پهلوی از ارتباط با آمریکا به دنبال تأمین منافع استکبار بود

امام جمعه قزوین با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا بیان کرد: نظام اسلامی، نظام استکباری را نظامی ظالمانه می‌دانست و به این دلیل نیز راضی به قطع رابطه با آمریکا شد زیرا این ارتباط به معنای تأمین منافع استکبار است و پهلوی نیز به دنبال همین تأمین منافع استکبار بود.

وی عنوان کرد: تصور آمریکایی‌ها این بود که با قطع رابطه و اعمال تحریم‌ها، مردم با آمریکا سازش کنند ولی امام خمینی (ره) با شجاعت این قطع رابطه را پذیرفتند زیرا این رابطه را یک رابطه ارباب و رعیتی می‌دانستند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول