اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد

تولیدمحوری شاخص سیاستگذاری ملی و اقتصادی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: مسئول سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: تولیدمحوری باید شاخص سیاستگذاری ملی و اقتصادی باشد.

تولیدمحوری شاخص سیاستگذاری ملی و اقتصادی قرار گیرد

علی‌اصغر آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه پیام‌های مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بیشتر رویکرد اقتصادی داشته، اظهار داشت: کشوری که بخواهد در سطح منطقه و جهان از نظر قدرت، محور جهان اسلام و دارای جایگاه باشد باید بنیه‌هایی قوی داشته باشد که این مهم در پیام رهبری نمود ملموسی دارد.

وی با اشاره به دهه چهارم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید بتوانیم به جایگاه ترسیم شده در چشم‌انداز 1404 برسیم که در این راستا باید بنیه‌های قوی اقتصادی داشته باشیم.

مسئول سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بر لزوم اعتمادسازی در عرصه سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای تولید ملی صحه گذارد و گفت: ناآرامی‌های فتنه 88 و افشای اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در سال گذشته ریسک سرمایه‌گذاری در کشور را کند کرد و لذا امر اعتمادسازی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید در راستای رونق اقتصادی و توسعه، مورد توجه باشد.

وی با اشاره به وجود سرمایه‌های سرگردان فراوان در کشور، ابراز داشت: صف‌های طولانی خرید سکه و ارز و بازارهای کاذب چند میلیاردی که وجود دارد باید به سوی تولید هدایت شود که یکی از دلایل این روند نیز، اعتمادسازی است تا بر این اساس تمام جهت‌گیری‌های کشور نیز از سرمایه‌گذاری‌ها حمایت قانونی و اجرایی کنند.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم بومی‌گرایی در امر تولید، اذعان کرد: فرهنگی که نوعاً در کشور وجود دارد، گرایش به خرید کالاهای خارجی است و حتی برخی از کالاهای تولید داخل نیز با برندهای خارجی در بازار داخلی عرضه می‌شوند که این فرهنگ نیازمند تغییر است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگ در کشور باید در زمینه تغییر گرایش مردم از خرید کالاهای خارجی به کالاهای تولید داخل کار کنند تا بر این اساس مردم به سمت خرید تولیدات داخل روی آورند و سرمایه کشور نیز به خارج از این مرز و بوم سرازیر نشود و در عین حال توسعه و اشتغال داخلی نیز ارتقا یابد.

مسئول سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، واکنش به تحریم‌های دشمن را از دیگر علل نامگذاری سال جاری توسط رهبری برشمرد و افزود: در سایه این نوع تحریم‌ها باید عصبیت مثبت ملی را در مردم بارور کنیم چون در صورت تحقق این مهم، تحریم‌ها به فرصت‌های ارزشمندی تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه "اقتصاد" چالش اصلی امروز کشور است، تصریح کرد: اگرچه قیمت نفت هر ساله افزایش پیدا می‌کند اما وضعیت اقتصادی مطلوبی نداریم که در این زمینه مقام معظم رهبری، بالا رفتن تولید را سرحلقه حل مشکلات اقتصادی قلمداد کرده‌اند چرا که تورم را مهار می‌کند و ضمن ایجاد اشتغال، استحکام اقتصاد کشور را نیز در پی دارد.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تولید فقط شامل تولیدات صنعتی نمی‌شود، عنوان کرد: ما پنج نوع تولید داریم که مهمترین آن، بحث تولیدات فرهنگی است که با این وصف در جامعه باید بر امر احیای فرهنگ اسلام، تلاش و کار و فرهنگ عرق ملی بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه دومین نوع تولید، تولید علم و تکنولوژی است، گفت: ایران با رشد 20 درصدی در بحث علمی، سریع‌ترین رشد علمی را دارد و در سال گذشته ایران رتبه نخست علمی منطقه و رتبه هفدهم جهان را کسب کرد که با این وصف باید برای کیفی‌سازی کالاهای تولید داخل بر اساس اصول علمی و فنی تولید استفاده شود.

مسئول سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ارتقای کمی و کیفی تولید کالاها و اجناس مختلف در کشور تأکید کرد و افزود: تولید ثروت و درآمد ملی از دیگر موارد تولید است که با افزایش صادرات محقق می‌شود که بر این اساس توسعه صادرات باید افزایش یابد و دیدگاه تولید فراتر از بازار مصرف باشد.

وی، تولید قدرت ملی را پنجمین نوع تولید دانست که با استحکام نظام و حمایت و حضور همه‌جانبه مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب محقق می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه از بحران‌های کشور، معضل بیکاری است که امر حمایت از تولید داخلی، ایجاد اشتغال را در پی دارد، به معضل تورم اشاره و در این زمینه اظهار کرد: یکی از علل تورم،"کمبود" است که باید مورد توجه تولیدکنندگان نیز باشد.

وی با بیان اینکه ثبات اقتصادی در گروی قطع وابستگی به اقتصاد تک محصولی است، متذکر شد: ما باید از اقتصاد نفت‌محور خارج شویم و اقتصاد تولیدمحور را در دو بخش کشاورزی و صنعتی مورد توجه ویژه قرار دهیم.

مسئول سیاسی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بخش پایانی سخنانش بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه تولید داخل و حمایت از آن تأکید کرد و افزود: با کاهش مقررات و منطقی کردن مجوزها باید از سرمایه‌گذاران بخش تولید حمایت شود و تولیدمحوری شاقول سیاستگذاری ملی و اقتصادی باشد.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی باید بدهی خود را به تولیدکنندگان و پیمانکاران بپردازند تا توان مالی تولیدکنندگان افزایش یابد و سیاست‌های ارزی و پولی و تجاری بانکی نیز باید در خدمت تولید باشد.

آخوندی بیان کرد: بانک‌ها باید مناسبات خود را با واحدهای تولیدی هماهنگ کنند و درک درستی از ماهیت مشکلات داشته باشند و البته امر کمک به بازاریابی داخلی و خارجی نیز مورد توجه باشد و سازمان استاندارد نیز باید نظارت خود را از تولیدات کیفی افزایش دهد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول