اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

مجلس در مستطیل سبز

خبرگزاری فارس: هر نماینده، بازیکنی است برای شهر خود با شماره و لباس آن شهر که در تیم ملی مجلس حضور پیدا می‌کند.

مجلس در مستطیل سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یکی از بارزترین‌ نمادهای دموکراسی در تمامی جوامع، انتخابات است و در بین انتخاباتی که در یک جامعه برگزار می‌گردد، مهم‌ترین انتخابات، انتخابات مجلس آن کشور است زیرا کسانی که وارد مجلس می‌شوند قوانین آن جامعه را وضع می‌کنند و به معنای عامه قانون‌گذار هستند.

در بیشتر کشورهای دنیا از جمله دولت‌های غربی، مردم، بازیکنان بازی سیاسی مسئولان خود هستند و به تعبیری بازیچه سیاسیون آن کشور می‌شوند ولی در جمهوری اسلامی، مردم با رأی خود نقش مربی را ایفا کرده و نمایندگان آنها، بازیکنان این بازی هستند.

مهم‌ترین نکته در انتخابات، بازیکنی است که داخل زمین می‌شود و باید آمادگی 90 دقیقه حضور را در میدان داشته باشد تا انرژی او در اوایل و اواسط بازی کم نشود و بتواند با تمام جان و دل برای رسیدن به هدف جمعی تیم که همان پیروزی است گام بردارد.

اگر بخواهیم نماینده مجلس را از نظر تلاش برای رسیدن به هدف با بازیکن فوتبال مقایسه کنیم باید به کسی رأی بدهیم که در راستای اعتلای این مرز و بوم و پرچم اسلام گام بردارد و همچنین در طول تصدی کرسی خانه ملت یعنی 90 دقیقه بازی با تمام نیرو تلاش کند و همچنین در میانه راه، از مسیر مستقیم منحرف نشده و از ادامه راه خسته نشود.

هر نماینده، بازیکنی است برای شهر خود با شماره و لباس آن شهر که در تیم ملی مجلس حضور پیدا می‌کند و ملت مؤمن و متعهد ایران اسلامی نیز به عنوان مربی وظیفه دارد تا بهترین بازیکن‌ها را وارد میدان رقابت بکند تا در عرصه رویارویی با رقبای دیگر به پیروزی و اهداف خود برسد.

پس مربی این میدان باید احساسات خود را کنار گذاشته و واقع‌بینانه، کسی را وارد زمین کند که نسبت به دیگر گزینه‌ها آماده‌تر و جنگنده‌تر باشد.

هر دو طرف این معادله‌ ساده، از بازیکن و مربی یعنی واجدین رأی دادن در انتخابات و منتخبین ملت در مجلس شورای اسلامی یک وظیفه دارند و آن هم حرکت در راستای اهداف تیمی است.

این هدف تیمی، همان اعتلای ایران اسلامی است و نیز نمایندگان وظیفه دارند تا با همکاری، کار و تلاش گروهی و کنار زدن رقبا، نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سمت هدف اصلی خود که همان برافراشته کردن پرچم اسلام در جهان است هدایت کنند.

در خاتمه انتظار است هر یک از آرای مردم در روز انتخابات مجلس نهم، ملت ایران را یک قدم به حضرت دوست، یوسف زهرا (عج) نزدیک‌تر کند.

 

==========

مصطفی بهرامی

==========

انتهای پیام/ش10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول