اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

مقابله قانونی و جدی با متخلفان ‌انتخابات انجام می‌شود‌

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مقابله قانونی و جدی با متخلفان در امر انتخابات انجام می‌شود.

مقابله قانونی و جدی با متخلفان ‌انتخابات انجام می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری، انتخابات را فرصتی برای مشارکت و همگرایی برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر مشارکت مردم که مهم‌ترین مؤلفه در عرصه انتخابات است، موارد متعدد دیگری در سرنوشت انتخابات مؤثر است که این نقش‌ها باید ایجابی، اثباتی و امیدوار کننده باشد.

وی افزود: هر بیان یا حرکتی که در خصوص ناامیدی در انتخابات باشد خلاف قانون است، چراکه حضور گسترده‌تر مردم در انتخابات موجب تثبیت هرچه بیشتر پایه‌های نظام اسلامی است و با هرگونه جهت‌گیری صنفی، شخصی یا گروهی که به حضور مردم خلل وارد کند و سیاه‌نمایی و تخریب دستاوردهای نظام برخورد جدی صورت می‌گیرد.

انصاری ضمن بیان اینکه انتخابات فرصتی برای مشارکت و همگرایی کاندیداها و مردم است تصریح کرد: مشارکت و همگرایی در انتخابات یکی از راه‌های مقابله با توطئه‌های تفرقه‌انگیز دشمن بوده و هر حرکتی خلاف این جهت قابل قبول نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه افزود: انتخابات صحنه تلاش سالم و ضابطه‌مند برای موفقیت است نه پلکانی برای تخریب رقیب چراکه رقابت بدون تخریب هم امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر خط قرمزهای قانونی در این عرصه اظهار کرد: با نگاه عالمانه‌ای که کاندیداها در حوزه انتخابات از آن برخوردارند سعی کنند در این روزهای ملتهب که نتایج حاصله برای نظام جمهوری اسلامی دارای اهمیت است توجه ویژه داشته باشند و با شکستن خط قرمزها و عدم رعایت قوانین روند غیرقانونی را در پیش نگیرند.

انصاری افزود: نگاه دستگاه قضایی به امر انتخابات نگاه مدارایی است اما این بدان معنا نیست که هیچ برخوردی با ناقضین قانون و حقوق افراد صورت نگیرد بلکه در صورت لزوم مقابله قانونی و جدی با متخلفان در امر انتخابات انجام می‌شود، چراکه سعی دستگاه قضایی بر این است که از جرم‌محوری در عرصه انتخابات که به افزایش پرونده‌ها منتهی شده و سبب ایجاد تأثیر روانی منفی بر مردم می‌گردد جلوگیری کند ولی در مواردی که که جرم یا جرائمی واقع می‌شود بدون هیچگونه اغماضی برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول