اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌پا با حاشیه‌های مجلس نهم

توزیع برنج انتخاباتی تا برخورد فیزیکی با یکی از کاندیداها

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز تبلیغات کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم در اردبیل حرکت آنها در سه روز گذشته حاشیه‌های جالبی داشت که از نظر می‌گذرانیم.

توزیع برنج انتخاباتی تا برخورد فیزیکی با یکی از کاندیداها

* در روزهای گذشته و با اطلاع‌رسانی مردم به بازرسان اصناف انبار 220 هزار تن برنج پاکستانی درجه یک به همراه مقداری روغن در انبار خدمات بخش کوراییم از توابع شهرستان نیر که قسمتی از آن نیز در روزهای گذشته توزیع شده بود توقیف و پلمپ شد؛از قرار معلوم برنج‌های توقیفی متعلق به یکی از نمایندگان فعلی و کاندیداهای مجلس نهم می‌باشد که قرار بود در زمان تبلیغات این برنج‌ها را به تدریج در منطقه توزیع کند، جالب این است که این انبار متعلق به یکی از ارگان های دولتی بوده است.

 

* راه‌اندازی کارناوال‌های شادی و تبلیغاتی از سوی برخی از کاندیداها و ایجاد هیاهوی شبانه جوانان اتومبیل‌سوار چهره جدیدی از تبلیغات را رونمایی کردند.

 

* پخش موسیقی‌ها و سرود‌های شاد محلی از بلند‌گوهای ستادهای تبلیغاتی در هسته مرکزی شهر سبب شده است تا اتومبیل‌های عبوری به ویژه در ساعات بعد‌ از ظهر و منتهی به شب به توقف در مقابل ستاد‌ها بالاجبار اقلام تبلیغاتی کاندیداها را دریافت و حتی ساعت‌ها میدان شریعتی اردبیل قفل می‌شود.

 

* نکته قابل توجه دیگر تبلیغات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اردبیل انتخاب مکان‌ها و ستادهای کاندیداهای قبلی به عنوان ستاد نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس است به طوری که هم اکنون در هسته مرکزی شهر یکی از کاندیداها مکان قبلی ستاد تبلیغات احمدی‌نژاد را به عنوان ستاد خود برگزیده است.

 

* نزدیکی ستادهای تبلیغاتی به یکدیگر یکی دیگر از نکاتی است که جالب توجه بوده به طوری که در ساعت‌های شلوغ تبلیغاتی همه نوع اسم و صدا شنیده می‌شود.

 

* بی‌توجهی به آیین‌نامه انتخابات نیز که بارها مورد تاکید فرماندار اردبیل بوده است در این میان چشم‌نوازی می‌کند به طوری که عکس‌ها و بنرهای چاپ شده بسیار بزرگتر از حد معمول و آیین‌نامه صادره از سوی مسئولان و متولیان است.

 

* دختران مبلغ اتومبیل‌سوار نیز که از این دوره به جمع تبلیغات‌چی‌ها و پروپاگاندیست‌ها پیوسته‌اند یکی دیگر از جلوه‌های تبلیغاتی نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که خواهان دریافت تک رای ملت هستند.

 

* خانه کارگر استان اردبیل نیز بعد از رایزنی‌های مختلف قاسم محمدی و کمال‌الدین پیر‌موذن را به عنوان کاندیداهای مورد حمایت خانه کارگر اردبیل معرفی کرد.

 

* اما آخرین تغییر در لیست جبهه ایستادگی نیز حکایت از حذف حسن نوعی اقدام کاندیدای مجلس نهم و جایگزینی کمال پیر‌موذن دارد در حالی که در این لیست خبری از اسم دبیر جبهه حامیان ولایت و ایستادگی که خود کاندیدای مجلس نهم است نیست در حالی که یکی از اصلی‌ترین مسئولان جبهه ایستادگی به کنایه اعلام کرده است که اگر از دبیرمان در انتخابات حمایت نمی‌کنیم به دلیل احتمال رای نیاوردن وی است که در صورت حضور در انتخابات شورای شهر از او حمایت می‌کنیم.

 

* مغازه‌داران اردبیل نیز با استفاده از فضای انتخاباتی مبلغ الصاق عکس به مغازه‌ها و شیشه اماکن تجاری خود را بالا بردند و برای آن نیز نرخ تک نماینده، دو نماینده و حتی سه نماینده در نظر گرفته‌اند.

 

* بساط شام و نهار توسط برخی از کاندیداها در رستوران‌ها و اماکن اغذیه‌فروشی برقرار است به گونه‌ای که دیروز یکی از نمایندگان در یکی از ستادهای خود برای دانش‌آموزان ساندویچ توزیع کرده و خواستار اقبال رای اولی‌ها به سمت و سوی خودش بوده است.

 

* در این میان بانوان اردبیل نیز بیکار ننشسته و با هدف ماهی گرفتن از آب گل‌آلود انتخاباتی پارکینگ‌های منازل خود را به مطبخ تغییر کاربری داده و روزانه غذاهای مورد نیاز ستاد‌ها را پخت و تامین می‌کنند.

  

* یکی از کاندیداهای مجلس نهم نیز که از مردم شهر اردبیل گله‌مند و عصبانی بود در یک نطق جالب به آنها گفت: تو را به خدا از 207 جمعه  فاصله بین دو انتخابات مجلس یک جمعه را که متعلق به روز رای‌گیری است به آستارا نروید تا مبادا دلالان با سوء استفاده از نبود مردم در سر صحنه رای برای خود جمع کنند. این نماینده که به جد از عملکرد مردم در دور گذشته گله‌مند بود خود را عالم‌الغیب انتخابات معرفی کرد.

 

* اما از یکی از روستاهای اطراف اردبیل خلیل‌آباد و آراللو خبر می‌رسد که مردم به دنبال سخنرانی دروغین یکی از نمایندگان فعلی که گفته بود مسیر روستای شما را بنده آسفالت کرده‌ام معترض شده و کاندیدا و طرفداران آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند این در حالی رخ می‌دهد که این کاندیدای مجلس در اکثر سخنرانی‌های خود از ضمیر من به جای ما در انجام کارها و پیگیری آنها در مجلس استفاده می‌کند.

 

* عده‌ای با شایعه، تهدید، تطمیع و پول دادن در صدد مهندسی انتخابات اردبیل هستند که از بین آنها پول نقش پر رنگی را ایفا می‌کند. جای تاسف است که برای مردم اردبیل نرخ رای نیز تعیین کرده‌اند که به اذعان خود آنها رقم آن 12 هزار تومان است.

 

* یکی دیگر از نمایندگان فعلی اردبیل از مهر‌شهر کرج یک بار کیس کامپیوتر و لپ‌تاپ و لباس‌های ورزشی به اردبیل سرازیر کرده است تا در آستانه انتخابات با توزیع آن رای جمع کند. قرار است کاندیدای مورد نظر که به چنین ترفند تبلیغاتی مسموم دست زده‌ است  در روز 10 اسفند ماه آنها را بین طرفداران مراجعه کننده به ستادهای انتخاباتی خود و از بین برگه‌های قرعه‌کشی توزیعی طی مراسمی قرعه‌کشی و اهدا نماید.

 

* برخی کاندیداها توزیع ال‌سی‌دی را با هدف نمایش سی‌دی‌های تولید شده نمایندگان بین خانواده‌ها آغاز کردند تا با این کار روند انتخابات را مسموم کنند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول