اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

شورای نگهبان فیلتر مطمئن سلامت انتخابات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: مشارکت کمتر مردم در انتخابات به نسبت سال 88، آغاز یک زلزله سیاسی است.

شورای نگهبان فیلتر مطمئن سلامت انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احمد عظیمی‌زاده بعد از ظهر امروز در همایش "روحانیت انقلابی، حضور حداکثری، مطالبه رهبری" در همدان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: با پژوهشی که در 50 کشور مختلف انجام شده مشخص است که انتخابات در ایران یک حرکت واقعی بوده و در ساختار نظام سیاسی کشور انتخابات مرکز ثقل است.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران نظامی مردمی و متکی به رأی مردم است، تصریح کرد: قانون اساسی که با رأی مردم شکل گرفت حرف اول را در تشکیل نظام سیاسی ایران می‌زند.

امام جمعه بهار با بیان اینکه انتخابات در دنیا دارای دو رکن انتخاب کننده و انتخاب شونده است، گفت: در بحث انتخاب‌کنندگان در ایران حداقل شرایط یعنی سن و عقل مطرح است در حالی که در کشورهایی که حتی داعیه مردمسالاری دارند شرایط بسیاری برای انتخاب‌کنندگان وجود دارد چرا که در ایران مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت خود دارند.

وی با بیان اینکه عیار و وطن هر یک رأی به فراخور قشر و طبقه در کشورهای دیگری چون امریکا متفاوت است، افزود: در کشور ایران اسلامی وزن و عیار رأی فردی در دورترین روستاهای کشور با رأی مقام معظم رهبری یکسان است.

 

*روند تأیید صلاحیت کاندیداها در ایران سالم‌ترین فرآیند در دنیا است

عظیمی‌زاده به امر بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات اشاره و در این زمینه تصریح کرد: در هیچ جای دنیا نیست که برای کاندیداهای انتخابات شرایطی در نظر گرفته نشده باشد که حتی کاندیداها در برخی از کشورها باید پولی در اختیار دولت قرار بدهند که اگر رأی نیاورند آن پول توسط دولت مصادره شود.

وی بیان کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها امر منطقی پذیرفته شده‌ای در دنیا است که در ایران اسلامی بر اساس سالم‌ترین فرآیندها صورت می‌پذیرد و روند چهارگانه‌ای از جمله ثبت احوال، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و استعلام امنیتی از وزارت اطلاعات دارد.

امام جمعه بهار با اشاره به اینکه برخی از کاندیداهای رد صلاحیت شده دوباره تأیید صلاحیت می‌شوند نیز افزود: میزان عمل، حال فعلی اشخاص است چرا که برخی از کاندیداها وقتی از فیلتر تأیید صلاحیت رد می‌شوند اقداماتی انجام می‌دهند که منجر به عدم تأیید صلاحیت دوباره آنها می‌شود که شاهد آن نیز عضو هیئت رئیسه مجلس فعلی است.

 

*شورای نگهبان فیلتر مطمئن سلامت انتخابات است

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شورای نگهبان تکیه‌گاه آرامبخشی برای انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: این شورا فیلتر مطمئنی برای سلامت انتخابات است و بر همین مبنا است که دشمن هجمه‌های زیادی به آن می‌برد و بر روند کاری آن حساس است.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخص‌های اقتدار در عرصه بین‌الملل، علم و فناوری است که ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهش قابل توجهی در این زمینه داشته است، عنوان کرد: از مهمترین شاخصه‌های اقتدار در هر کشوری، پشتیبانی مردمی از نظام است به طوری که حتی نظام‌های پوسیده دنیا نیز با وجود حمایت 20 تا 30 درصدی مردم از آنها به عنوان مردمی تلقی می‌شوند در حالی که تأثیرگذاری ایران در عرصه بین‌الملل به دلیل پشتوانه مردمی آن است.

 

* حضور حداکثری شعار نیست، سلاحی برنده است

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات مجلس نهم، متذکر شد: حضور حداکثری یک شعار نیست بلکه سلاحی برّنده است که می‌تواند در تمام عرصه‌ها اقتدار نظام ما را به اثبات برساند که بر این اساس، حضور معنادار و مطالبه رهبری است.

امام جمعه بهار خاطرنشان کرد: پس از جریان فتنه در سال 88 تا کنون این جریان درصدد جداسازی مردم از نظام بود و به هر ترفندی دست زد که با این وصف انتخابات مجلس نهم بسیار مهم و حساس است.

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، گفت: اگرچه حضور در راهپیمایی امر شایان توجه و مهمی است اما حضور در انتخابات به واسطه شناسنامه‌دار بودن این بحث، بیشتر در معرض دید دشمنان است چرا که در انتخابات برای فرد فرد شرکت‌کنندگان چرتکه انداخته می‌شود پس مهمتر از راهپیمایی است.

 

*کمتر شدن حضور در انتخابات به نسبت سال 88، آغاز زلزله سیاسی است

عظیمی‌زاده با اشاره به حرکات جنبش سبز از سال 88 تاکنون در جامعه گفت: جریان فتنه از مدت‌ها قبل در سایت‌های مختلف با شعار "شرکت در انتخابات= تحقیر" و با "شرکت در انتخابات تحقیر خود را جهانی کنیم" سعی در به حداقل رساندن حضور در پای صندوق‌های رأی دارد که بیان می‌کند که نمایندگان توسط بیت رهبری از مدت‌ها قبل مشخص شده و درصدها نیز مشخص است و انتخابات فرمالیته است.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات به معنای قبول داشتن اصل نظام است، گفت: این مهم باید جا بیفتد که هر یک رأی در انتخابات در سرنوشت کشور تأثیرگذار اشت  و بنابراین حضور حداکثری یک سلاح مهم تلقی می‌شود.

امام جمعه بهار با بیان اینکه اگر درصد حضور مردمی در پای صندوق‌های رأی به نسبت انتخابات سال 88 کمتر شود، آغاز زلزله سیاسی است، اظهار کرد: در این زمینه نخستین سیاست دشمن بحث تحریم است.

وی با اشاره به برخی از انصراف‌های کاندیداها گفت: اگر چه برخی از انصراف‌ها برای جلوگیری از پراکندگی رأی‌ها است اما جریان فتنه نیز در یک شهر درصدد بود 11 نفر کاندیدای تأیید صلاحیت شده را منصرف کند تا بر این اساس در آن شهر انتخاباتی انجام نشود.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات به بیداری اسلامی و موج اسلام‌خواهی حرکت می‌دهد، ابراز کرد: شرکت در انتخابات و گزینش فرد اصلح یک وظیفه و تکلیف است و در این زمینه حضور حداکثری شاخص اقتدار بین‌المللی و انتخاب اصلح نیز شاخص اقتدار داخلی محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شاخص‌های یک نماینده اصلح از دید مقام معظم رهبری اشاره و بر شرط دین‌دار بودن، صداقت و دلسوزی برای نظام و مردم تأکید کرد و افزود: یک نماینده اصلح باید فهم بالای سیاسی داشته و اولویت‌های اساسی نظام را به درستی تشخیص دهد.

 

*نمایندگان انتخابی نباید آنتن متصلی به خارج و دشمن داشته باشند

امام جمعه بهار با بیان اینکه نماینده مجلس باید مبارزه عملی با فساد را مورد توجه قرار دهد، افزود: در لیست شهرام جزایری بیش از 30 تا 40 نفر از نمایندگان دوره ششم مجلس وجود داشت که با عنوان کمک هزینه برای مسجد، حسینیه و... لحاظ شده بود.

وی با تأکید بر لزوم عدم وابستگی نماینده مجلس به بیگانگان یادآور شد: این افراد سربزنگاه وابستگی خود را نمایان می‌کنند که نمونه آن برخی از نمایندگان دور ششم مجلس است که در حال حاضر لندن‌نشین شده‌اند و آنتن‌های آنان به سمت خارجیان تنظیم شده بود.

عظیمی‌زاده ادامه داد: در برخی از ادوار مجلس برخی از نطق‌های پیش از دستور نمایندگان و حتی تذکرات آنان نسخه ترجمه شده خارجی‌ها است که با این وصف باید کسی را انتخاب کرد که وامدار مراکز قدرت و ثروت نباشند.

 

*هزینه‌های گزاف تبلیغاتی جای سئوال بسیار دارد

وی با اشاره به هزینه‌های گزاف تبلیغاتی برخی از کاندیداها، گفت: در استان ما نیز از این نمونه‌ها وجود دارد و من دیروز گزارشی دیدم که نماینده‌ای روزی 1000 وعده غذا به مردم می‌دهد تا کام آنها را شیرین کند و به سمت خود بکشاند که این نوع هزینه‌ها جای سئوال بسیار دارد چرا که بالاخره باید به نحوی پس از موفق شدن جبران شود.

 

*بیان جمله"مجلس در رأس امور نیست" در تقابل با ولایت است

امام جمعه بهار با بیان اینکه به طور قطع مجلس در رأس امور است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در رهنمودهای بسیاری مجلس را مرکز ثقل نظام می‌داند و با این وصف سخن"مجلس در رأس امور نیست" در تقابل به ولایت و از سخنان دشمنان است چرا که مجلس به درستی می‌تواند دولت را پشتیبانی کند و در مواقع لزوم نیز در برابر آن بایستد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما مجلس اصولگرا و ولایتمدار می‌خواهیم، با بیان اینکه از کاندیداهای موجود در استان 50 نفر اصولگرا هستند که 20 نفر به طور شاخص هستند و 12 نفر نیز اصلاح‌طلب‌اند، افزود: از بین این اصلاح‌طلبان یک نفر شاخص است که کارنامه درخشانی در مجلس قبل داشته چرا که 16 جلسه غیبت و 3 هزار و 513 دقیقه تأخیر در کارنامه‌اش ثبت شده است.

عظیمی‌زاده با بیان اینکه متأسفانه در کشور وحدت اصولگرایان مطلوب نبود، گفت: در استان همدان در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و جبهه متحد پیشنهادات خوبی را ارائه کرد و در این زمینه باید بدانیم که انتخاب اصلح فرع نیست بلکه اصل است که در این رابطه نقش روحانیون در بصیرت‌بخشی به مردم بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه برخی از کاندیداها با ظاهر اصولگرایی وارد مجلس می‌شوند اما رگه‌های متعارضی نشان می‌دهند، تصریح کرد: 28 نفر رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس نهم از نمایندگان مجلس کنونی هستند که با عنوان اصولگرا وارد مجلس هشتم شده بودند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول