اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان:

اصفهان ‌کم‌ترین تخلف انتخاباتی را تاکنون داشته است

خبرگزاری فارس: گفت: در مجموعه شهرستان اصفهان و از تاریخ آغاز رقابت‌‌های انتخاباتی تنها هفت مورد تخلف گزارش شده است.

اصفهان ‌کم‌ترین تخلف انتخاباتی را تاکنون داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل‌الله کفیل ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های گروهی که موضوع آن انتخابات و برنامه‌های انجام شده در این مراسم سیاسی و ملی است، اظهار داشت: مهم‌ترین مقوله‌ای که از ابتدای بحث مجلس نهم مد نظر قرار گرفت مشارکت حداکثری مردم است.

وی با بیان اینکه با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب و راهبرد‌های اساسی، رسانه‌ها نقش اساسی در فضای انتخاباتی بازی می‌کنند، تصریح کرد: ارتباط رسانه‌ها با دست‌اندرکاران انتخاباتی خوب بوده است.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه از دیگر راهبرد‌های در نظر گرفته شده توجه به قانون‌مداری در مقوله انتخابات است، تاکید کرد: ایجاد توازن برابر برای تمام نامزد‌های انتخاباتی و عدالت محوری از دیگر راهبرد‌های برگزاری مجلس نهم است.

وی تاکید کرد: در نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکنون امانت‌داری و اصل بی‌طرفی برای برگزاری یک انتخابات سالم و در حد انتظار مردم اجرا شده است.

کفیل با بیان اینکه در شهرستان اصفهان دو حوزه اصلی و فرعی برای انتخابات در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یکی از حوزه‌های اصلی مربوط به انتخابات پنج نماینده و دیگر حوزه اصلی نیز مربوط به نمایندگان ارامنه جنوب کشور است.

وی بیان داشت: دو حوزه فرعی نیز برای اقلیت‌‌های کلیمی و زرتشتی در نظر گرفته شده است.

فرماندار اصفهان با اشاره به حضور حدود 13 هزار نفر عضو در شعب اخذ رای، اظهار داشت: این تعداد شامل نیروهای حفاظتی، هیئت نظارت وزارت کشور، نمایندگان فرمانداری و سایر موارد است.

وی گفت: از 25 فرایند مجلس نهم شورای اسلامی، 24  فرایند به صورت سیستم نرم‌افزاری انجام می‌شود که تمام نیروهای داخل در این بخش از آموزش‌های لازم برای حضور در این مراحل برخوردار شده‌اند.

کفیل بیان داشت: برای برقراری امنیت و حفاظت از صندوق‌های رای چهار جلسه محوری برای این مقوله برپا شد که مهم‌ترین آن جلسه مشترک استان و شهرستان بود.

وی گفت: تا این لحظه 78 نامزد در صحنه حضور دارند که از این تعداد 75 نفر مرد هستند.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: به دنبال برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و قانونمند هستیم.

وی در مورد قوانین انتخاباتی با اشاره به اینکه این قوانین با گذشته تفاوت کرده است، تاکید کرد: در شهرستان اصفهان هر نامزد می‌تواند 28 ستاد انتخاباتی را در اختیار بگیرد.

کفیل بیان داشت: طبق قوانین نامزد‌های انتخاباتی در محل ستاد خود به جز تصویر و عکس، می‌توانند از بنر‌های انتخاباتی استفاده کنند.

وی گفت: راه‌اندازی کاروان‌های انتخاباتی و اجتماعات خیابانی ممنوع است اما نامزد‌های انتخاباتی می‌توانند در مکان‌های مشخصی به ایراد سخنرانی بپردازند.

فرماندار اصفهان تعداد واجدان شرایط رای دادن را 3 میلیون ‌و 64 هزار و 472 نفر در سطح استان اصفهان دانست و اظهار داشت: مجموعه رای اولی‌ها ( افراد بالای 18 سال و سال آخر متوسطه) به زودی توسط آموزش و پرورش مشخص می‌شود.

وی در مورد برگه‌های تبلیغاتی که به احادیث، روایات و آیات قرانی مزین شده اما در حال حاضر روی کف خیابان‌ها افتاده است گفت: برای جلوگیری از چنین مواردی توصیه‌های آموزش داده شده اما در این خصوص و برای استفاده از آیات قرانی منع قانونی وجود ندارد.

کفیل پایین‌ترین سن شخص شرکت‌کننده در نامزدی مجلس نهم را 30 سال و بالاترین را فردی 60 ساله دانست و بیان داشت: بیشتر این افراد دارای مدرک دکتری و  تحصیلات 15 نفر نیز زیر کارشناسی ارشد است که با استفاده از امتیاز ایثارگری توانستند در این انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/‌ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول