اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

نهضت‌های بیداری اسلامی مراجعت به حوزه علمیه و روحانیت را بیشتر میکند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه سیره شهدا گفت: قطعا نهضت‌های بیداری اسلامی مراجعت به حوزه علمیه و روحانیت را بیشتر خواهد کرد.

نهضت‌های بیداری اسلامی مراجعت به حوزه علمیه و روحانیت را بیشتر میکند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در مراسم بزرگداشت چهلمین روز از درگذشت مرحوم آیت‌الله مهندسی که عصر پنجشنبه در حسینیه شهدا واقع در خیابان صفائیه قم برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن و روایات دو علم وجود دارد علم نورانی و علم حجاب اکبر که خدا نکند امثال من علم حجاب اکبر داشته باشیم و بنده با شناختی که قرآن و روایات دارم شهادت می‌دهم مرحوم مهندسی مصداق عالم نورانی بود.
وی با بیان اینکه اگر علم انسان نورانی باشد هرچه علم کسب کند مجهولات وی نسبت به معلوماتش بیشتر می‌شود، تصریح کرد: علم به نوعی باد کننده است و کبر و غرور زیادی برای عالم می‌آورد اما عالم نورانی هرچه علمش بیشتر می‌شود، خودش را در برابر خداوند فقیرتر می‌بیند.
کارشناس معارفی برنامه‌های صداوسیما با اشاره به اینکه کسب و بیان علم باید برای رضای خدا باشد، افزود: تا قبل از فوت مرحوم مهندسی غیر از کسانی که حوزوی بودند و وی را از نزدیک می‌شناختند، کسی نمی‌دانست آن عالم وارسته‌ از اساتید فلسفه و سطوح عالی حوزه علمیه است.
ماندگاری با تاکید بر اینکه در حدی نیستم که بخواهم جایگاه مرحوم مهندسی را بیان کنم، اضافه کرد: آن عالم ربانی دائما خودش را در برابر خودش می‌شکست و ذلیل می‌کرد و برای خودش هیچ حسابی باز نمی‌کرد.
وی با ذکر خاطره‌ای از مرحوم مهندسی گفت: چند سالی بود همراه هم در اعتکاف ماه رجب در مسجد گوهرشاد شرکت می‌کردیم، یک بار من داشتم از حرم خارج می‌شدم که مرحوم مهندسی را دیدم و گفتم حاج‌آقا حرم کاری باقی مانده است و وی گفت دارم می‌رم به آقا بگم خیلی ذلیلم و چیزی ندارم.
کارشناس برنامه‌های معارفی صداوسیما با اشاره به اینکه کسی که در برابر مردم بزرگ بشود اما خود را در برابر خدا کوچک نشمارد فیلم بازی می‌کند، عنوان کرد: دو سه بار نماز مرحوم آیت‌الله مهندسی را به صورتی که خودش متوجه نبود زیر نظر داشتم و شاهد بودم واقعا در نماز حال قشنگی داشت.
ماندگاری ادامه داد: در یکی از روزهای ماه شعبان سال جاری بود برای برنامه‌ای باید کاشان می‌رفتم اذان مغرب گفت در نمازخانه‌ای که در جاده است متوقف شدیم تا نماز را بخوانیم، در نمازخانه دیدم یک روحانی است و متوجه شد مرحوم مهندسی است که دو نفر هم که آنجا بودند به وی اقتدا کرده ‌بودند و نماز جماعت می‌خواندند ما هم سه نفر بودیم و به وی اقتدا کردیم پس از نماز وقتی مرحوم مهندسی بنده را دید بسیار اظهار شرمندگی کرد و گفت اگر می‌دانستم شما اینجا هستید والله امام جماعت نمی‌شدم و من به وی گفتم بزرگوار این چه حرفی هست که شما می‌زنید ماافتخار می‌کنیم پشت سر شما نماز بخوانیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر عالم، عالم نورانی باشد باید تمام مردم اعم از مسلمان و غیر مسلمان را دوست داشته باشد، گفت: مرحوم مهندسی با تمام وجود مردم را دوست می‌داشت.
کارشناس برنامه‌های معارفی سیما با بیان اینکه اگر کسی عالم نورانی باشد می‌فهمد مردم چقدر برای خدا عزیزند و تواضع عالم در برابر آنان بیشتر می‌شود، اظهار کرد: مردم را قشنگ دیدن، به آنان حسن ظن داشتن، سلام و ادب‌ کردن به آنان تواضع است و این ویژگی‌ها در این مرد الهی بود.
ماندگاری با بیان اینکه اگر عالم، عالم نورانی باشد باید تمام تلاشش را برای باز کردن گره‌ای از کار مسلمین انجام دهد، افزود: مرحوم مهندسی واقعا تمام تلاشش را می‌کرد گره‌ای از کار مردم باز کند و مردم را بسیار دعا می‌کرد تا گرفتاری آن‌ها رفع شود.
وی با تاکید براینکه اگر علم کسی علم نور باشد از این علم کاسبی نمی‌کند، گرانفروشی نمی‌کند و با آن کبر نمی‌ورزد، خاطرنشان کرد: بعضی بیان‌ها، قلم‌ها و شعرها می‌تواند گره‌ای از کار کسی باز کند که متاسفانه بعضی از امثال من از این کار بدون هیچ توجیهی کوتاهی کرده و و به مردم پاسخگو نیستند.
کارشناس معارفی برنامه‌های سیما با اشاره به اینکه قطعا نهضت‌های بیداری اسلامی مراجعت به حوزه علمیه و روحانیت را بیشتر خواهد کرد، اضافه کرد: اگر کسی می‌خواهد علمش نورانی باشد باید مضاعف در این راه تلاش کند و من و تمام کسانی مرحوم مهندسی را می‌شناختند به حق شهادت می‌دهند عمر، علم، بیان وقلم وی در راه بیان اسلام و مسلمین بود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول