اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

بیداری اسلامی راه نجات قدس را نشان داده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: امروز جنبش و بیداری اسلامی، راه نجات قدس را به مردم دنیا نشان داده است.

بیداری اسلامی راه نجات قدس را نشان داده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با صدور فرمان تاریخی خود مبنی بر آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس اختصاص دارد در واقع میراثی گرانبها برای مردم مسلمان جهان بر جای گذاشت.
وی افزود: روز قدس، روز بیداری مردم مسلمان جهان علیه استکبار و ایادی وابسته‌اش به ویژه اسرائیل غاصب است که مردم روزه‌دار با حضور و مشارکت در این روز، خشم و انزجار خود را به دشمنان نشان داده و دفاع از حقوق مردم فلسطین را فریاد می‌کشند.
خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، حساس‌ترین روز از تاریخ جهان اسلام است زیرا کشورهای معاند سعی می‌کنند تا این روز در حریم کشور ایران باقی بماند و با سایر ملل سرایت نکند.
سلیمانی ادامه داد: بر خلاف میل و باور دشمنان، خوشبختانه روز جهانی قدس، پا را از ایران فراتر گذاشته و تا دل کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز رسوخ کرده است.
وی یادآور شد: روز جهانی قدس متعلق به مردم ایران نیست بلکه همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید در این روز شرکت کرده و از حقوق مردم ستمدیده‌ایی چون فلسطین دفاع کنند.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: خوشبختانه روز جهانی قدس هر سال با شکوه و عظمت بیشتری در سراسر جهان برگزار می‌شود و این نشان دهنده اتحاد و همبستگی بین مسلمانان و دنیای اسلام است.
سلیمانی اضافه کرد: امروز سبب بیداری و حرکات انقلابی ملل عرب و جهان اسلام، در دنیا طنین انداز شده و مردم مسلمان و انقلابی این کشورها هرگز از قیام و انقلاب خود دست نمیکشد.
خطیب جمعه زاهدان گفت: بیداری اسلامی، چشم‌انداز جدیدی برای دنیای اسلام بوده و  این چشم‌انداز خوشایند بعد از سال‌ها، راه نجات قدس را به مردم نشان داده است.
سلیمانی به تحولات مصر اشاره کرد و افزود: رژیم دیکتاتور مصر پس از روزها و ماهها نبرد انقلابیون، سرانجام سقوط کرد و امروز مصر کهن به مصر جدید تبدیل شده است.
وی ادامه داد: صهیونیست غاصب برای پیدا کردن مسیری دیگر به منظور ورود به عرصه سیاست مصر دست و پا می‌زند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: امروز تصمیم گیران و سرنوشت سازان  مصر جوانانی هستند که پرچم نهضت بیداری را در این کشور بر افراشته‌اند و  به بیگانگان اجازه نخواهند داد تا در امور و سرنوشت کشورشان دخالت کنند.
سلیمانی افزود: اسرائیل غاصب باید بداند که امت اسلامی و به ویژه مردم ایران همواره از حقوق به حق ملت فلسطین حمایت کرده و تا نابودی صهیونیست همواره با مردم فلسطین همگام است.
وی به حضور گسترده مردم زاهدان در راهپیمایی امروز اشاره کرد و افزود: حضور هزاران نفر از مردم اعم از شیعه و سنی بیانگر اعتقاد راسخ آنها به ولایت فقیه و اسلام است.
خطیب جمعه زاهدان گفت: مردم با حضور حماسی خود نشان دادند که مدافع حقوق مظلومان جهان هستند و از این مسیر عقب نشینی نمیکنند.
 سلیمانی تصریح کرد: هدف از راهپیمایی در این روز، ایجاد انگیزه عمومی مسلمانان برای دفاع از قدس و هم ایجاد انگیزه مبارزه و مقابله با دشمنان اسلام و مسلمانان است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول