اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

بیداری ملت‌ها موجب نابودی اسرائیل میشود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کازرون گفت: با بیداری ملت‌ها اسرائیل از بین می‌رود.

بیداری ملت‌ها موجب نابودی اسرائیل میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه کازرون با تقدیر از حضور باشکوه و یکپارچه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: امام راحل از روی حکمت در ابتدای انقلاب روز قدس را نام‌گذاری کردند و این روز متعلق به امت اسلامی بوده و روز ایستادگی در برابر طاغوت است.
وی با بیان اینکه با گذشت هرسال عظمت روز قدس بیشتر میشود، افزود: روز قدس امسال متمایز با روز مدرس سال‌های قبل است چراکه شاهد گسترش بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و عربی و سقوط سه دیکتاتور بوده‌ایم.
امام جمعه کازرون سردادن شعار الله اکبر توسط انقلابیون لیبی و قاهره و برپایی نماز جماعت در میادین این کشورها را نشانه نشات گرفتن این خیزش‌ها از انقلاب اسلامی، روز قدس و همچنین اسلامی بودن آنها دانست و تصریح کرد: شعار علیه آمریکا در قاهره و آتش زدن پرچم اسرائیل نشانه ضداستکباری، ضد آمریکایی و ضداسرائیلی بودن این خیزش‌ها است که حکایت از تحقق وعده الهی دارد.
خرسند با بیان اینکه با بیداری ملت‌ها اسرائیل از بین می‌رود، اضافه کرد: نابودی اسرائیل احتیاج به سلاح نظامی ندارد چراکه بیداری ملت‌ها موجب نابودی اسرائیل میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر را دل‌سپرده به اسلام و انقلاب توصیف کرد و ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، شهیدان رجایی و باهنر مظهر کار و تلاش مومنانه و پایبندی بیاغماض به اصول بودند از این رو مردم دولت‌های دارای این ویژگیها را دوست دارند.
نماینده ولی فقیه در کازرون با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر در تاریخ ملت ایران زنده هستند، دولت‌های با جهت‌گیری کلی شبیه دولت رجایی و باهنر را مورد تایید مردم و عنایت رهبر معظم انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: دولت‌های نهم و دهم به دلیل انتخاب شعارهای دولت رجایی و باهنر مورد اقبال عمومی مردم و عنایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفته، چرا که در شعار خود عدالت‌خواهی، اجتناب از اشرافیگری، استکبارستیزی، ساده زیستی، کار و تلاش و شعارهای انقلاب را قرار دادند.
خرسند با بیان اینکه انتظار مردم این است که رئیس جمهور و دولت شعارهایشان را کمرنگ نشان ندهند، ادامه داد: در سیاست‌های فرهنگی، استکبارستیزی، پایبندی به اصول، توجه به مسائل معنوی، شعار عدالت فرهنگی و اجتناب از اشرافیگری خود را نشان دهد و فقط به سمت مسائل اقتصادی و معیشتی نرود چراکه مسائل فرهنگی کمتر از مسائل اقتصادی نیست.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه کازرون با اشاره به در پیش رو داشتن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اواخر سال جاری، انتخابات را از مظاهر اقتدار نظام  و بهترین نشانه مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی برشمرد و بیان داشت: مسئولان، دستگاه‌های اجرایی و دولتی، مردم و تمام افراد باید تلاش کنند که این انتخابات با شکوه، سلامت و مشارکت حداکثری برگزار شود.
خطیب نماز جمعه کازرون با تاکید بر حرکت نامزدهای انتخابات مجلس در مدار قانون، تبلیغات زودهنگام را افراط دانست و تصریح کرد: نامزدها از زمان تبلیغات تا پایان انتخابات و در تمام زمینه‌ها قانون را رعایت کرده و نباید تنور انتخابات را زودهنگام گرم کنند چراکه تبلیغات زودهنگام خدمت نیست.
خرسند با بیان اینکه نباید کارهای جامعه تحت‌الشعاع انتخابات قرار گیرد عنوان کرد: در تبلیغات، جلسات و محافل نباید سیاه‌نمایی از گذشته کرد و همچنین نباید برای پیروزی در انتخابات خدمات و زحمات 33 ساله  انقلاب را زیر سؤال برد و خود را معجزه‌گر حساب کرد.
وی با تاکید بر بالا نبردن سطح توقعات مردم و پرهیز از وعده‌های غیرعملی به مردم از سوی نامزدهای انتخابات و مسئولان اجرایی دیگر بیان داشت: باید توان نظام، دولت و دستگاه‌های اجرایی را سنجید.
امام جمعه کازرون بر پرهیز از مسائل اختلاف‌انگیز تاکید کرد و گفت: انتخابات احتیاج به تالیف قلوب و وحدت صفوف دارد  و نباید مسائل اختلافی را مطرح کرد.
خرسند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث شهرستان شدن برخی بخش‌های کازرون خاطرنشان کرد: مخالفتی با شهرستان شدن بخش و شهری نداریم اما باید مقدمات این کار نیز فراهم شود.
وی با تاکید بر مد نظر قراردادن تقوای سیاسی، شیفته خدمت بودن و به دنبال تقویت نظام رفتن، استفاده افراد از هر وسیله‌ای برای کسب رای را نشانه شیفته ریاست و قدرت بودن آنها دانست و ادامه داد: با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان انتخابات سالم برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در کازرون در ادامه با اشاره به وضعیت استان فارس اظهار داشت: استاندار جدید فارس تیم مدیریتی خوبی را برای استان انتخاب کرده است و نماینده ولی فقیه در استان نیز از مسئولان و روحانیت برای همکاری دعوت کردند تا جبران گذشته‌ها شود.
خرسند اضافه کرد: وحدت و همدلی در این استان و شهرستان زمینه خدمتگزاری هرچه بهتر به مردم را فراهم میکند.
وی در ادامه با اشاره به موضوع تعرفه برق شهرستان کازرون عنوان داشت: قرار بود که تجمعی از سوی مردم کازرون در اعتراض به نحوه محاسبه تعرفه برق این شهرستان برگزار شود اما پیگیری کردیم و مسئولان نیز وعده دادند که این حق مردم یعنی اصلاح تعرفه برق را دنبال کنند از این رو با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف این تجمع شدیم که مردم نیز همکاری کردند.
امام جمعه کازرون با تقدیر از مردم این شهرستان به دلیل حرکت در مسیر قانون گفت: در زمینه تعرفه برق کازرون مسئولان قبلی و فعلی شهرستان زحمات فراوانی کشیدند که زحمات مسئولان فعلی نیز مکمل زحمات مسئولان قبلی شده است.
خرسند در ادامه با تقدیر از مردم روزه‌دار کازرون به دلیل حضور باشکوه در لیالی قدر، این حضور را چشمگیر توصیف کرد و اظهار داشت: کیفیت و کمیت جلسات بسیار چشمگیر بوده که مایه امیدواری است و تلاش‌های نیرویهای نظامی و انتظامی به دلیل مشارکت در برقراری نظم و امنیت در این جلسات جای تشکر دارد.
وی ماه رمضان را ماه مغفرت و رحمت برشمرد و افزود: رحمت خداوند به دوگونه رحمت رحمانیه و رحیمیه است که رحمت رحمانیه خداوند شامل تمام مخلوقات عالم و رحمت رحیمیه خداوند شامل افراد خاصی میشود و اکتسابی است.
نماینده ولی فقیه در کازرون با بیان اینکه رحمت رحیمیه به پیامبر اسلام و ائمه معصومین اطلاق میشود و ویژه بندگان درست‌کردار خداوند است خاطرنشان کرد: باید از رحمت خاص خدا در ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.
خرسند اطاعت و فرمانبرداری از خدا و رسول خدا، تبعیت از کتاب خدا یعنی قران، پیشه کردن تقوا، استغفار، اصلاح ذات‌البین، کم کردن اختلافات، و بردباری در برابر مشکلات و مصائب را شرایط برخورداری از رحمت خاص خداوند دانست.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول