اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

کاهش 400 هزار تنی محصولات کشاورزی زنجان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 91 – 92 حدود 400 هزار تن در استان زنجان کاهش یافته است.

کاهش 400 هزار تنی محصولات کشاورزی زنجان

اکبر کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال زراعی 91 – 92 حدود یک میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع میزان تولید محصولات در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته حدود 400 هزار تن کاهش یافته، تصریح کرد: این در حالی است که کشاورزان با افزایش قیمت محصولات مواجه شدند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برای سال زراعی جدید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد، اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها 300 هزار هکتار گندم دیمی در استان کشت می‌شود.

کرامتی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 22 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زنجان به کشت گندم اختصاص یابد، ادامه داد: در سال زراعی گذشته 6 هزار و 500 هکتار از اراضی به کشت سیب‌زمینی اختصاص یافته بود که مازاد بر نیاز نیز تولید شد.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع 199 هزار تن سیب‌زمینی مورد نیاز بود، ابراز داشت: طی سال زراعی 91 – 92 حدود 220 هزار تن سیب‌زمینی در استان زنجان تولید شد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت سیب‌زمینی در استان زنجان مناسب بود، اما باید الگوی کشت سیب‌زمینی برای سال آینده مورد توجه باشد، افزود: در غیر این صورت با کاهش قیمت محصول مواجه می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشترین خسارات در سال گذشته به محصولات باغی وارد شده، تصریح کرد: حدود 100 هزار تن در محصول سیب و 100 هزار تن در محصول انگور کاهش داشتیم.

کرامتی با بیان اینکه سال زراعی 91 - 92 قیمت محصولات سیب و انگور افت نکرده بود اما برای محصولات سیفی و سبزی باید توجه بیشتری صورت گیرد، یادآور شد: کشاورزان نیز به توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی توجه کنند تا با کاهش قیمت در سال‌جاری مواجه نشوند.

این مسئول با بیان اینکه در بخش اقتصاد کشاورزی نمودار تار عنکبوتی تعریف می‌شود که عرضه و تقاضا به صورت زیگزاگ در حال تغییر است، ادامه داد: زمانی که کشاورزان می‌بینند در سال‌جاری محصول پر تقاضا بوده سال بعد نیز همان محصول را می‌کارند و این امر سبب افزایش محصول و کاهش تقاضا می‌شود.

وی متذکر شد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیاز استان و بازارهای مصرف خارج از استان زنجان را در زمینه تولید محصولات طراحی می‌کند تا محصول در این حد نگهداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از کشاورزان خواست الگوی کشت ارائه شده توسط سازمان را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول